تعداد جوانان خوره تکنولوژی ایران کمتر از کشورهای خاورمیانه

سه‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط درگاه پایش جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران، شاخص جوانان خوره تکنولوژی ایران کمتر از کشورهای منطقه خاورمیانه است. در این آمار که از سوی اتحادیه جهانی مخابرات اعلام می‌شود شاخص جوانان خوره تکنولوژی ایران ۴.۲ درصد است.
تبلیغات

شاخص جوانان دیجیتالی یکی از شاخص‌های رتبه‌ بندی فناوری اطلاعات کشورها است که توسط اتحادیه جهانی مخابرات و بر اساس اطلاعات ارسالی از کشورها تعیین می‌شود. در این شاخص میزان جوانانی که به تمامی امکانات دیجیتالی دسترسی دارند نسبت به کل تعداد جوانان یک کشور اعلام می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای جهانی که در درگاه پایش جامعه اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، شاخص جوانان خوره تکنولوژی در ایران ۴.۲ درصد است؛ در حالی که این رقم در عربستان به عنوان کشور برتر منطقه ۱۰.۴ درصد اعلام شده است.

در این آمار کشور ایسلند بیشترین میزان جوانان خوره تکنولوژی در جهان را با میزان ۱۳.۹ درصد در اختیار دارد. در آسیا نیز کشور کره جنوبی دارای ۱۳.۵ درصد جوانان خوره تکنولوژی است.

در میان کشورهای منطقه خاورمیانه پس از عربستان صعودی، کشورهای ترکیه، اردن و کویت به ترتیب با ۹.۳، ۸.۴ و ۸.۱ درصد در رده‌های بعدی شاخص جوانان دیجیتالی هستند. کشورهای امارات با ۷.۸ درصد، لبنان با ۷.۲ درصد، مصر و قرقیزستان با ۶.۶ درصد، بحرین با ۶.۵ درصد و آذربایجان با ۵.۹ درصد کشورهای پنجم تا دهم جدول رده‌بندی شاخص جوانان دیجیتالی خاورمیانه هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات