کارشناس معروف فرهنگی: استفاده مثبت از تلگرام بر کاربردهای نادرستش می‌چربد

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
حسن عباسی، کارشناس معروف فرهنگی، در برنامه زنده‌ی تلویزیونی از کفه‌ی سنگین‌تر استفاده‌ی مثبت از تلگرام بر کاربردهای نادرست ضد امنیتی و غیر اخلاقی از آن خبر داد و با فیلترشدن این شبکه اجتماعی مخالفت کرد.
تبلیغات

دکتر حسن عباسی در برنامه‌ی شامگاه سه‌شنبه بیست و ششم برنامه‌ی گفتگوی ویژه‌ی خبری روی خط آمد و با فیلترشدن تلگرام و شبکه‌های اجتماعی مخالفت کرد.

این کارشناس زبده‌ی فرهنگی در این برنامه زنده‌ی تلویزیونی اعلام کرد:

من خودم در چند شبکه اجتماعی از جمله تلگرام عضو هستم . نظرسنجی‌ها و تحقیقاتی که در زمینه‌ی تلگرام وشبکه‌های اجتماعی انجام شده‌ نشان می‌دهند، کاربردهای مثبت و حتی فرهنگی بر استفاده‌های ضدامنیتی و غیر اخلاقی این شبکه‌ها می‌چربد.

او با فلیتر کردن شبکه‌های اجتماعی مخالفت می‌کند و معتقد است که با بسته‌شدن شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، برنامه‌ی جدیدی ظهور می‌کند و مردم از برنامه‌ی جدید بهره می‌برند؛ اگر چه وی پایبندی به قوانین در هر دو حوزه‌ی اخلاقی و امنیتی را ضروری دانست.

حسن عباسی از کنترل شدن مسائل غیر اخلاقی و ضد امنیتی توسط خانواده‌ها خبرداد و افزود:

با رواج این شبکه‌ها و خانوادگی شدن ارتباط در آنها، والدین خود رفتار فرزندان در این شبکه‌ها را رصد و کنترل می‌کنند. ما باید به جای انجام کارهای سلبی که در سال‌های گذشته تاثیر چندانی نداشته، باید به فکر کارهای فرهنگی و آگاهی بخشی به اعضای جامعه نسبت به مضرات این برنامه‌ها باشیم.

حسن عباسی به این نکته نیز اذعان داشت که ما از نظر مسائل فنی هیچ قابلیتی برای خنثی‌سازی مخاطرات  امنیتی و اخلاقی این شبکه‌ها نداریم و تنها می‌توانیم از طریق گسترش سواد سایبری جامعه نسبت به استفاده‌ی صحیح و امن از شبکه‌های اجتماعی اقدام کنیم.

وی بهترین راه‌حل در قبال شبکه‌های اجتماعی را واکنش فعالانه به جای واکنش‌های منفعلانه دانست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات