یک کارشناس فضای مجازی مدعی شد: ۷۵ درصد کاربران تلگرام ایرانی‌ هستند

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
یک کارشناس فضای مجازی در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی، ادعا کرد که تنها ایرانیان از شبکه تلگرام استفاده می‌کنند و ۷۵ درصد از کاربران این شبکه ایرانی هستند.
تبلیغات

روح‌الله مومن نسب که در چند سال اخیر با اظهار نظر در مورد فضای مجازی و مخالفت با شبکه‌های اجتماعی، خود را به عنوان کارشناس این حوزه مطرح کرده، شامگاه سه‌شنبه ۲۶ آبان روی خط برنامه‌ی گفتگوی ویژه‌ی خبری با موضوع فیلترینگ تلگرام آمد و از ابتدای بحث شمشیر را از رو بست.

وی در برنامه‌ی زنده‌ی تلویزیونی مدعی شد که موسس تلگرام یک روسی‌تبار ساکن آلمان است که سرور برنامه را در انگلیس قرار داده و دفترش در اسرائیل است؛ خود موسس تلگرام نیز دوست نتانیاهو بوده که نتانیاهو او را جزء رژیم صهیونیستی می‌داند.

مومن نسب در مورد کاربران تلگرام نیز گفت:

۷۵ درصد کاربران تلگرام ایرانی‌هستند. در حالی که ما فکر می‌کنیم این شبکه اجتماعی است، سهم آلمان، انگلیس و اسرائیل از کاربران تلگرام صفر درصد است؛ یعنی این کشورها هم از تلگرام می‌ترسند و از آن استفاده نمی‌کنند. ضمن اینکه من شنیده‌ام قرار است در روسیه نیز این اپلیکیشن فیلتر شود.

وی ضمن ابراز مخالفت خود با در دسترس بودن تلگرام، بارها اشاره کرد که بیشتر استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیراخلاقی است و براساس تحقیقی که آن‌ها انجام داده‌اند، استفاده غیر اخلاقی از این شبکه‌ها ۴۰ درصد و استفاده‌های مثبت، بسیار ناچیز است.

مومن نسب مدعی شد به ۵ استان ایران در روزهای قبل سفر کرده و اولیاء از او خواسته‌اند به خاطر نگرانی از فرزندانشان، جلوی شبکه‌های اجتماعی را بگیرد.

فردا جلسه‌ی دوم مربوط به فیلترینگ تلگرام برگزار می‌شود و کمیته‌ی مربوطه درباره‌ی این مهم تصمیم‌گیری خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات