واگذاری زورق به علی بابا با سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد تومانی سرآوا

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
سرآوا با انجام یک سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی در هلدینگ توشا، مالکیت زورق را نیز به مالک وب‌سایت‌های علی‌بابا و جاباما واگذار کرده و ۲۵ درصد از سهام این هلدینگ را دراختیار گرفت.
تبلیغات

هم‌زمان با کنفرانس D8 در پارک فناوری پردیس، سرآوا از یک سرمایه‌گذاری ۹۰ میلیارد تومانی در هلدینگ توشا خبر داد. گزار‌ش‌ها حاکی از آن هستند که این واگذاری و سرمایه‌گذاری در راستای توسعه‌ی صنعت گردشگری، اشتغال‌زایی بومی و خلق ارزش ازطریق هم‌افزایی تجربه‌ی کارآفرینان و توان سرمایه‌گذاران صورت گرفته است و موجب تقویت روحیه‌ی مشترک در زیست‌بوم کارآفرینی ایران خواهد شد.

طی این توافق، شرکت سرآوا مبلغ ۲۲ میلیون دلار (۹۰ میلیارد تومان) در هلدینگ توشا، مالک وب‌سایت‌های علی‌بابا و جاباما، در ازای ۲۵ درصد از سهام این شرکت، سرمایه‌گذاری کرد. شرکت سرآوا پیش از نیز اقدام به سرمایه‌گذاری در شرکت دیجی‌کالا کرده بود و مالک ۶۰ درصد از سهام این شرکت است.

واگذاری زورق به علی بابا

ارزش هلدینگ توشا پس از این ادغام و سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومان (۹۶.۵ میلیون دلار) تعیین شده است. همچنین سرمایه‌گذاری سرآوا در راستای دستیابی به اهداف این ادغام ۹۰ میلیارد تومان (۲۲ میلیون دلار) اعلام شده است. ⁣گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گریفون کپیتال، مشاوره و ارزش‌گذاری این قرار داد را برعهده داشته است.

ارزش هلدینگ «توشا» پس از این ادغام و سرمایه‌گذاری، ۴۰۰ میلیارد تومان (۹۶.۵ میلیون دلار) تعیین شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات