شرایط طرح رجیستری برای گوشی‌های ورودی به شکل مسافری تشریح شد

سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مسئولان اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، هم‌زمان با عملیاتی‌سازی این طرح از چگونگی رجیستری گوشی‌هایی که مسافران با خود به کشور می‌آورند، خبر دادند.
تبلیغات

پس از اجرای طرح ملی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به‌منظور مبارزه با قاچاق کالا، شرایط مربوط به وارد کردن گوشی‌ هوشمند در قالب غیر تجاری توسط مسافرانی که در سفر خارج از کشور اقدام به تهیه‌ی گوشی می‌کنند یا گجت‌های موبایل را در قالب سوغات وارد کشور می‌کنند، مورد سؤال واقع شد. حال مسئولین امر شرایط مربوط به این گوشی‌ها را تشریح کرده‌‌اند؛ بر اساس قوانین جدید، مسافران می‌توانند طی شرایط تعیین‌شده‌ای گوشی خریداری‌شده را وارد کشور کنند.

با گذشت نزدیک به یک ماه از اجرای عملیاتی این طرح، مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در بخشنامه‌ای نحوه واردات تلفن همراه مسافری را اعلام کرده است. بر این اساس، مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند، در صورتی‌که خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند، مؤظف هستند که تلفن همراه خود را در بدو وارد شدن به گمرک اظهار کنند. با این اقدام، گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیر تجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با اخذ حقوق گمرکی و دو برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه. نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام می‌کند.

این بخشنامه تأکید کرده است که در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در سامانه مذکور در هنگام ورود به کشور، امکان رجیستری وجود نخواهد داشت و مسئولیت آن با مسافر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات