دولت تا سقف ۱۰ میلیارد تومان جهت صادرات محصولات حوزه‌ی فناوری تسهیلات می دهد

جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس آیین نامه‌ی حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان، دولت به متقاضیات تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌دهد. دولت تلاش می کند تا از این طریق حمایت خود را از تولیدکنندگان نشان داده و آن ها را تشویق به ورود ارز به کشور کند.
تبلیغات

بهزاد سلطانی - رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به تصویب آیین نامه حمایت از صادرات محصولات دانش بنیان در این صندوق گفت: به متقاضیان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان برای صادرات محصولات فناورانه خود را دارد اما تاکنون تنها یک شرکت درخواست خود را به این صندوق ارائه کره است. میزان سقف تسهیلات برای صادرات محصولات فناورانه تا سقف ۱۰ میلیارد تومان است. آیین نامه حمایت از صادرات محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان طی ماه های اخیر به تصویب این صندوق رسیده اما تاکنون درخواست زیادی برای استفاده از این تسهیلات نداشته ایم. بخشی از عدم مراجعه برای دریافت تسهیلات صادرات از سوی شرکت‌های دانش بنیان به دلیل این است که بسیاری از این شرکت‌ها در حوزه صادرات فعالیت نمی کنند. اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان در زمینه صادرات محصولات فناورانه موجب می‌شود تا فعالیت‌های بین المللی این شرکت‌ها توسعه و استمرار یابد.

از آنجایی که در حال حاضر اقتصاد کشور بر پایه‌ی فروش نفت بنا شده است با کاهش قیمت جهانی نفت، اقتصاد کشور نیز با مشکلات بسیاری روبرو می‌شود. در همین راستا دولت تلاش می‌کند تا درآمدهای غیر نفتی کشور را افزایش دهد و یکی از روش‌های افزایش درآمدهای غیرنفتی، تقویت بحث تولید محصولات حوزه‌ی فناوری و صادرات آن‌ها به کشورهای مختلف است. اما تا به امروز ایران در حوزه‌ی فناوری عموما مصرف کننده بوده و برای آنکه بتواند به صادرات محصولات این حوزه بپردازد، نه تنها باید دانش خود را در زمینه‌های مختلف فناوری افزایش دهد بلکه باید سرمایه گذاری و تمرکز ویژه‌ای بر روی این حوزه‌ی داشته باشد.

نظر شما در این باره چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات