دلایل مدیرعامل همراه اول برای سرعت پایین توسعه‌ی نسل چهارم

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
در شرایطی که ایرانسل با سرعت قانع‌کننده‌تری در تلاش است تا امکان استفاده از نسل چهارم را برای کاربرانش فراهم کند، ولی اپراتور همراه اول سرعتی به مراتب کندتر را در توسعه‌ی نسل چهار تجربه می‌کند. صدوقی، مدیرعامل این اپراتور دلایل این موضوع را تشریح کرده است.
تبلیغات

مدیرعامل همراه اول در رابطه با کندی سرعت این اپراتور در توسعه‌ی نسل چهارم می‌گوید:

استراتژی این اپراتور توسعه‌ی کامل نسل ۳ برای استفاده تعداد زیادی از مشترکان است و با توجه به اینکه تعداد کمی از مشترکان قابلیت بهره‌مندی از نسل ۴ را دارند، توسعه‌ی نسل ۴ در مرحله‌ی بعد در دستور کار خواهد بود. اینترنت 4G (نسل چهارم) را برای نقاط پرترافیک و hotspot اجرا می‌‌کنیم. ۹۰ درصد گوشی‌های مشترکان نسل ۳ را پشتیبانی می‌کنند؛ اما تنها ۱۰ درصد مشترکان قابلیت استفاده از نسل ۴ را دارند.

صدوقی در پاسخ به این سوال که اپراتور رقیب در حال راه‌اندازی 4G در تمام مراکز استان‌ها است، آیا همراه اول در این موضوع رقابت نخواهد کرد؟ گفت:

اولویت توسعه در همراه اول این است که چه تعداد مشترک از چه کیفیت سرویسی استفاده می‌کنند و در نهایت تصمیم بر این شد که توسعه‌ی نسل ۳ با تعداد مشترکان زیاد از توسعه‌ی نسل ۴ با تعداد کم مشترک، سودمند‌تر خواهد بود. بنابراین از آنجا که آمادگی بیشتری بین مشترکان برای استفاده از نسل ۳ وجود دارد، با تمام توان نسل ۳ را توسعه دادیم و هم‌اکنون همراه اول بزرگترین شبکه‌ی نسل ۳ از لحاظ تعداد سایت‌های نصب شده و تعداد مشترکان را دارا است.

مدیرعامل همراه اول افزود:

چاره‌ی فراگیری نسل ۴ بین مشترکان، اجرای طرح باندلینگ سیم‌کارت با گوشی، مودم یا روتر‌های مورد نیاز است.

وی همچنین موضوع فرکانس را یکی دیگر از موضوعات مرتبط عنوان کرد و خاطر نشان کرد:

اعلام کرده‌ایم که فرکانس مناسب را برای توسعه‌ی نسل ۴ نیاز داریم و تا زمانی که فرکانس مناسب را دریافت نکنیم توسعه‌ی نسل ۴ با کندی انجام خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات