ایرانسل در حال همکاری با یک واردکننده برند خارجی است

سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
در مراسمی که به مناسبت سالگرد راه اندازی نسل سوم و چهارم ایرانسل برگزار شد، مدیرعامل ایرانسل اعلام کرد که  این اپراتور فعلا برنامه‌ای برای ارائه تلفن‌های قفل شده ندارد و دلیل این موضوع را واردات خارج از کنترل دانست.
تبلیغات

امروز در نشست ایرانسل، علیرضا قلمبر دزفولی، مدیر عامل این شرکت در پاسخ به سوال زومیت مبنی بر این که آیا ایرانسل برنامه‌ای برای ارائه تلفن‌های لاک شده قراردادی دارد یا خیر گفت:

ما پیش از این هم همکاری‌هایی با برخی تولیدکنندگان داخلی داشته‌ایم، اما هیچ گاه این موضوع به شکل ارائه تلفن‌های قفل شده قراردادی نبوده است. دلیل پرهیز از این امر این است که کنترل مناسبی روی واردات صورت نمی‌گیرد.

وی افزود:

قاچاق و واردات غیرقانونی باعث شده تا ثبات لازم روی تلفن‌ها را شاهد نباشیم و ما روی قیمت گذاری مشکل داشته باشیم.
دزفولی

دزفولی در ادامه با اشاره به همکاری‌هایی که پیش‌تر ایرانسل با برند جی ال ایکس داشته، گفت:

هم اکنون نیز به جی ال ایکس گفته‌ایم که به محض آن که تلفن‌های نسل ۴ آنها در بازار موجود شود آماده همکاری با آنها به روش‌های مختلف هستیم.

مدیر عامل ایرانسل در پاسخ به این سوال که آیا این همکاری با برندهای معتبر خارجی نیز صورت خواهد پذیرفت، گفت:

هم اکنون با یکی از واردکننده‌های یک برند خارجی در حال مذاکره هستیم که اگر به نتیجه برسیم، نتیجه خوبی برای مشتریان خواهد داشت.

به نظر می‌رسد ایرانسل به دلیل عدم وجود کنترل کافی بر واردات، فعلا تمایلی به مدل تجاری ارائه تلفن‌های قفل شده قراردادی ندارد، اما در پی همکاری با شرکت‌های تولیدکننده تلفن همراه است. این در حالی است که مدل تجاری تلفن‌های اپراتوری هم به نفع مشتری است و هم به سود تولیدکننده و اپراتور، اما واردات غیرقانونی و خارج از کنترل باعث شده تا این موضوع در کشور ما محقق نشود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات