ایرانسل از پلتفرم ماشین به ماشین (M2M) و اینترنت اشیا خود رونمایی کرد

سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
امروز در مراسم  ایرانسل، مدیرکل راهکارهای سازمانی این شرکت گفت که روز گذشته پروژه M2M افتتاح شد و از طریق آن دو یا چند شی در اینترنت با ارتباطات بیسیم یا باسیم به یکدیگر متصل می شوند.
تبلیغات

در نشست امروز ایرانسل، مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که ایرانسل پروژه ماشین به ماشین (M2M) خود را افتتاح کرده و قصد دارد از آن برای توسعه اینترنت اشیا بهره گیرد. مدیرکل راهکارهای سازمانی ایرانسل به ارائه توضیحاتی درباره این پروژه پرداخت و گفت:

در این پروژه دو یا چند شی در فضای اینترنت یا شبکه اختصاصی امن همراه بر بستر ارتباطات بی سیم یا با سیم به یکدیگر متصل می‌شوند. ارتباطات M2M غالبا یک ارتباطات راه دور و نظارتی است که در مفهوم بالاتر و به ازای کاربرد در تمامی صنایع و خدمات مرتبط آنها مبنای یک مفهوم شناخته شده با نام اینترنت اشیا (IOT) است.
irancell m2m 1

وی سپس به ارائه آمار جهانی از این فناوری در دنیا پرداخت و گفت:

تا سال ۲۰۲۰ حدود ۵۰ میلیارد دستگاه متصل خواهند شد و بیش از ۵۰۰ اپراتور موبایل در ۱۹۰ کشور جهان وارد بازار M2M خواهند شد.
irancell m2m 2

او گفت که ایرانسل هزار میلیارد ریال برای این حوزه سرمایه‌گذاری کرده است. البته پروژه M2M به اینترنت اشیا محدود نمی‌شود و در راهکارهای تجاری و صنعتی مختلفی می‌توان از ان استفاده کرد. وی در این باره افزود:

هم‌اکنون بیش از ۲۶۰ هزار سیم کارت M2M فعال در شبکه ایرانسل وجود دارد که مربوط به ارائه خدمات به ۲۰۰ سازمان از جمله دستگاه‌های POS، کنتورهای برق و... است.

در پایان نیز وی با اشاره به این که پروژه M2M یک سرویس نیست، بلکه پلتفرمی برای ارائه سرویس‌های متنوع است، یکی از سرویس‌های مبتنی بر این پلتفرم را به معرض نمایش گذاشت و با استفاده از اپلیکیشنی که روی تبلتش نصب کرده بود، آباژور، قهوه‌ساز و یک پنکه را از طریق بستر اینترنت روشن و خاموش کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات