شبکه نسل چهارم ایرانسل به صورت رسمی در همدان راه اندازی شد

یک‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
شبکه نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE صبح امروز، طی مراسمی با حضور مدیران ارشد ایرانسل و جمعی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات هتل باباطاهر همدان به صورت رسمی راه‌اندازی شد، تا این شهر علاوه بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار بگیرد.
تبلیغات

 تا پیش از این در استان همدان، شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه (3G) قرار داشتند، که با بهره برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (4G / LTE) در شهر همدان این شهر به عنوان مرکز استان، علاوه بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفت.

پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات 3G باند پهن همراه در بیش از ۴۰۰ شهر و دهستان کشور و در تمامی استان‌های ایران توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE توسط ایرانسل در آخرین روز آبان ماه ۹۳ در مشهد مقدس راه‌اندازی شد و با توسعه شبکه، امروز در شهر باستانی همدان نیز به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

اینترنت 4G در همدان

در حال حاضر، سرویس 3G ایرانسل دربیش از ۴۰۰ شهر و دهستان و بیش از ۵۶ مسیر جاده‌ای در کل کشور و در تمامی ۳۱ استان راه اندازی شده است، و سرویس 4G ایرانسل نیز در بیش از ۷۷ شهر ایران در دسترس مشترکان قرار دارد.

در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل درباره وضعیت خدمات این اپراتور در استان همدان گفت:

در حال حاضر چهار شهر و منطقه در استان تحــت پوشش شبکه‌ی 3G ایرانسل قرار دارند و شهر همدان به عنوان مرکز استان تحت پوشش 4G ایرانسل نیز قرار گرفته است.
ایرانسل در همدان

علیرضا دزفولی درباره‌ی ضریب شاخص‌های ICT در استان همدان گفت:

استان همدان نوزدهمین استان ایران از نظر شاخص ITU درتوسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است؛ اما ضریب نفوذ اینترنت در استان همدان پایین تر از میانگین کشور است. با این حال ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در استان همدان بالاتر از میانگین کشور دیده می‌شود.

مدیر عامل ایرانسل در ادامه درباره‌ی عملکرد ایرانسل در استان همدان ادامه داد:

ایرانسل در این استان ۲۹ شهر، ۴۶۶ آبادی، ۹۵۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی، با بیش از ۷۳۵ هزار مشترک دارد.

دزفولی همچنین گفت ایرانسل در همدان ۲۲۹ سایت BTS دارد که منجر به پوشش ۸۵ درصدی جمعیتی ایرانسل در استان می‌شود. میزان تخفیف مکالمه در طرح جزیره هوشمند ایرانسل نیز تا ۹۰ درصد بوده است.

مدیر عامل ایرانسل با بیان این مطلب افزود:

این آمار در حالی است که همدان استانی است با بیش از ۱۹ هزار کیلومتر مربع که بیش از ۸.۱ میلیون نفر جمعیت دارد، و پنجمین استان از نظر رشد سرانه‌ی تولید ناخالص ملی (GDP) است. همینطور شهر همدان که پایتخت باستانی ایران در دوران مادها است، پنجمین شهر فرهنگی و توریستی ایران نیز به شمار می‌رود، و بیش از ۱۰۵ هزار دانشجو دارد.

نسل چهارم تلفن همراه تمام قابلیت‌های مدرن‌ترین گوشی‌های موجود در بازار را پشتیبانی می‌کند و با استفاده از این خدمات امکان دریافت و مشاهده فایل‌های ویدئویی با کیفیت HD بازی به صورت آنلاین و بدون تاخیر زمانی، استفاده همزمان برای چند کاربر بدون کاهش کیفیت خدمات، استفاده از برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) و محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت با سهولت و کیفیت فوق‌العاده فراهم خواهد شد.

مدیرعامل ایرانسل گفت:

LTE نسل چهارم فناوری شبکه‌های موبایل است و از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به پهنای باند بیشتر، امکان انتقال فایل‌های حجیم‌ و پرمحتواتر در مدت زمان کمتر، بهبود مدت زمان پاسخگویی شبکه و برقراری ارتباطات در لحظه (Real Time)، بهبود عملکرد شبکه و برقراری و حفظ ارتباط در حین حرکت سریع اشاره کرد.

به گفته دزفولی، پیش‌بینی می‌شود روند مصرف دیتای همراه در مناطق مختلف آفریقا و خاورمیانه ۹.۴ درصد، در آمریکای شمالی ۱۸.۶ درصد، در آسیای شرقی ۴۲.۴ درصد، در اروپای مرکزی و شرقی ۱۰.۳ درصد، اروپای غربی ۱۲ درصد و در آمریکای لاتین ۷.۳ درصد باشد.

مدیرعامل ایرانسل، سرعت دانلود در شبکه نسل چهارم را بین ۱۰ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود را بین یک تا ۱۵ مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی را بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلی‌ثانیه عنوان کرد.

به گفته دزفولی مصرف ماهانه دیتای شبکه ایرانسل در پایان تیرماه به بیش از ۸۰۰۰ ترابایت رسیده که این میزان مصرف در قیاس با دوره‌ی قبل از بهره برداری در شهرهای تحت پوشش اینترنت پهن باند، ۴۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی درباره سرعت انتقال دیتا گفت:

سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت 3G ایرانسل در حال حاضر به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه نسل ۲.۷۵ (EDGE) و سرعت انتقال داده در شبکه اینترنت 4G ایرانسل درحال حاضر به طور متوسط ۱۰ برابر شبکه 3G و ۱۰۰ برابر نسل ۲.۷۵ است.

دزفولی درباره میزان مصرف دیتای استان همدان ادامه داد:

مصرف ماهانه‌ی دیتا در استان همدان در پایان تیرماه به بیش از ۱۰۰ ترا بایت رسیده است . این میزان مصرف در قیاس با دوره قبل از بهره برداری 3G و 4G ایرانسل در استان همدان بیش از ۴۶۰ درصد رشد یافته است .

شهرهای تحت پوشش نسل‌های سوم و چهارم ایرانسل

به گفته مدیرعامل ایرانسل، بیش از ۴۰۰ شــهر و دهستان در کل کشور تحــت پوشش نسل سوم تلفن همراه هستند که آبادان، آستارا، اراک، اردبیل، ارومیه، اسدآباد، اصفهان، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس، بوکان، قم، بهارستان، بیرجند، تبریز، تهران، درگهان، دستگرد، دوگنبدان، دولت آباد، جلفا، خرم آباد، خوی، رشت، ری، زاهدان، زنجان، ساوه، سرعین، سقز، سمنان، سنندج، سهند، شاهین شهر، شهرکرد، شیبان، شیراز، طرقبه، طوس، فسا، قائم شهر، قروه، قزوین، همدان، کرج، کرمان، کرمانشاه، گرگان، لاهیجان، لنگرود، مرودشت، مشهد، میاندوآب، یاسوج، یزد، امیرکلا، محمودآباد، نور، آستانه اشرفیه، رودبار قصران ، درود ، شهربابک، میانه، ایزد شهر، تنکابن، رویان، رامسر، کیش، شهر جدید صدرا، کیش، ملایر، و ... از جمله‌ی آنها به شمار می‌آیند. ۸۰ درصد از مشترکان دیتا در این منــاطق تحت پوشش ایرانسل قرار گرفته‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام شده، این تعداد تا پایان سال جاری به بیش از ۵۰۰ شهر و دهستان نیز خواهد رسید.

وی شهرهای تحت پوشش نسل چهارم را نیز شهرهایی چون آبادان، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، آمل، اندیشه، اهواز، ایلام، بابل، بجنورد، بندر انزلی، بندرعباس، بیرجند، بوشهر، تبریز، تنکابن، تهران، خرمشهر، رشت، رامسر، ساری، سمنان، سنندج، شهر قدس، شهریار، شیراز، فریدونکنار، قائم شهر، قزوین، قشم، قم ، همدان، کرج، کرمان، کرمانشاه، کیش ، گرگان، ماهدشت، محمودآباد، مشهد، ملارد، نکا، نور، همدان، یاسوج، یزد، و ... عنوان کرد و گفت: پوشش شبکه‌ی 4G تا پایان سال در ۱۲۰ شهر و دهستان هدف گذاری شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات