پاول دوروف از بستن کانال‌ مروج حمله به اماکن مذهبی و عمومی در ایران دفاع کرد

یک‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
پاول دوروف با انتشار پستی در کانال خود از بستن کانال‌های مرویج خشونت در ایران که از اقداماتی نظیر به آتش کشیدن اماکن مذهبی و عمومی حمایت می‌کردند، دفاع کرد.
تبلیغات

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام با انتشار پستی در کانال خود از عملکرد تلگرام در بستن کانال‌های مروج خشونت برای کاربران ایرانی دفاع کرد. همان‌طور که می‌دانید اخیرا شماری از افراد در پی تبلیغات صورت‌گرفته در پی به آتش کشیدن یک مسجد در تهران بودند. با توجه به اینکه تلگرام یکی از شبکه‌های ارتباطی مورد توجه در کشور بوده و بسیاری از آن استفاده می‌کنند، شماری برای ترویج چنین اقدامات ضد‌اجتماعی از این شبکه‌ی اجتماعی کمک گرفته و با نمایش فیلم‌های ثبت شده از این اقدامات، سعی در ترویج خشونت در کشور داشتند، حال آنکه تلگرام این کانال‌ها را مسدود کرده است.

پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام در این راستا پستی را در کانال شخصی خود منتشر کرده است. وی با اشاره به قوانین تلگرام این نکته را گوشزد کرده است که باید کاربران تلگرام این قوانین را رعایت کنند. به گفته‌ی دوروف، یکی از این قوانین جلوگیری از ترویج خشونت از طریق انتشار هر گونه محتوا در تلگرام است. وی با استناد به همین موضوع اعلام کرده است که تلگرام در ماه اکتبر بیش از ۸٬۵۰۰ کانال را مسدود کرده که بیشتر مربوط به داعش بوده‌اند.

وی سپس به کانالی اشاره کرده که هدف از ایجاد آن اشاعه‌ی خشونت در ایران بوده است. دوروف اعلام کرد که گردانندگان این کانال در پی تشویق کاربران به پرتاب سنگ به سمت ساختمان‌های عمومی و وسایل نقلیه‌ی عمومی بوده و حتی از کاربران خواسته‌اند تا با ثبت اقدامات خود، آن را از طریق این کانال به اشتراک بگذارند. به گفته‌ی دوروف مقامات تلگرام در مرحله‌‌ی اول از ادمین کانال خواستار توقف چنین فعالیت‌هایی بوده‌، حال آنکه درخواست تلگرام نادیده گرفته شده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط دوروف، این کانال پس از نادیده گرفتن هشدار‌های تلگرام، از کاربرانش که بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده‌‌اند، خواسته است تا مساجد را آتش زده و فیلم این اقدام غیراجتماعی و تقبیح شده را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارند. تلگرام در این مرحله وارد عمل شده و این کانال را مسدود کرده است.

پاول دوروف با محکوم کردن چنین اقداماتی از طریق تلگرام، مخالفت خود را با به خطر انداختن جان انسان‌های بی‌گناه اعلام کرده و عملکرد تلگرام در مسدود کردن این کانال را تایید کرده است. البته دوروف با اشاره به رسالت تلگرام، اعلام کرده که دسترسی به کانال سایر منابع خبری که دسترسی به اخبار و اطلاعات آن‌ها از روش‌های دیگر مسدود شده است، همچنان ادامه دارد و تلگرام دسترسی به آن‌ها را مسدود نخواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات