وزیر ارتباطات: توسعه پهنای باند ادامه می‌ یابد

سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به دریافت کارت زرد از نمایندگان مجلس برای توسعه پهنای باند، از ادامه روند توسعه پهنای باند خبر داد.
تبلیغات

محمود واعظی امروز در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران پستی کشور در جمع خبرنگاران در مورد دریافت کارت زرد از نمایندگان مجلس برای تاخیر در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت:

نمایندگان مجلس درباره تاخیر در اجرای شبکه ملی اطلاعات به من کارت زرد ندادند، بلکه آنها می‌گفتند پهنای باند اینترنت نباید توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در مورد شبکه ملی اطلاعات، گفت:

برنامه‌های محکم و مدونی در دستور کار است و راه‌اندازی این شبکه هم تکلیف دولت و هم برنامه پنجم توسعه به وزارت ارتباطات بوده که در روز جهانی ارتباطات (۲۷ اردیبهشت ماه) خواهید دید نسبت به سال‌های گذشته این شبکه تا چه میزان پیشرفت داشته است.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه وظیفه این وزارتخانه توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی است، گفت:

علاوه بر این سازمان‌ها و ارگان‌ها نیز باید خدمات خود را روی این شبکه ارائه کنند.

واعظی، هدف گذاری برای دستیابی به ۸۰ درصد ترافیک داخلی و ۲۰ درصد ترافیک خارجی در بخش ارتباطات را مؤید برنامه اجرای شبکه ملی اطلاعات دانست.

وی در مورد اعلام پیشرفت ۵ درصدی اجرای شبکه ملی اطلاعات از سوی یکی از نمایندگان مجلس، گفت:

طبق برنامه‌های تکلیف شده و سیاست رئیس جمهور، سیاست وزارت ارتباطات توسعه پهنای باند اینترنت است و این کار را ادامه خواهیم داد. در همین حال توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی نیز به سرعت در حال گسترش است.

وزیر ارتباطات در مورد توسعه پهنای باند پیش از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که از سوی نمایندگان مجلس با واکنش همراه بود، گفت:

این حرف درستی نیست. مگر امکان دارد که کار کشور را تعطیل کنیم تا شبکه ملی اطلاعات اجرا شود؛ شبکه ملی به این معنا است که شبکه فعلی ICT کشور به طور مداوم باید توسعه یابد و خدمات متعددی بر بستر آن ارائه شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات