هفته تجاری چین در تهران برگزار می‌شود

دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برای دومین سال پیاپی تهران میزبان نمایشگاه تجاری چین با نام هفته تجاری چین می‌شود.
تبلیغات

نمایشگاه تجاری چین که ۲۸ تا ۳۱ شهریور ماه در مجموعه‌ی شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود، میزبان بیش از ۲۰۰ شرکت و سرمایه‌‌گذار چینی خواهد بود که محصولات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های مختلف از جمله مواد و ماشین‌آلات ساخت‌وتولید پیشرفته، وسایل الکترونیک خانگی، پوشاک و نساجی، طراحی داخلی، مهندسی شیمی، قطعات خودرو، انرژی و روشنایی، وسایل الکترونیک هوشمند، چاپ، بسته‌بندی، پلاستیک و بهداشت‌ودرمان معرفی می‌کنند.

شرکت نوژن راد، مسئولیت سرپرستی کمیته‌ی برگزارکننده‌ی این رویداد را که اتاق بازرگانی خارجی چین عضوی از آن است، برعهده دارد. در مراسمی که به مناسبت معرفی و شروع به کار نمایشگاه هفته تجاری چین در تهران برگزار شد، کیان معتمدی، مدیرعامل نوژن راد اعلام کرد:

ایران به عنوان قطب منطقه‌ای تجارت و مبادلات مالی در خاورمیانه شناخته می‌شود و بسیاری از شرکت‌های بزرگ، دفاتر منطقه‌ای و قاره‌ای خود را در تهران تاسیس کرده‌اند. 

معتمدی با بیان اینکه چین از دیرباز رابطه‌ی تجاری خوبی با ایران داشته است و هم‌اکنون ۴۹ درصد واردات ایران از چین انجام می‌شود، گفت:

از تولیدکنندگان چینی دعوت می‌کنیم تا با حضور در ایران در راستای هرچه بهتر شدن روابطه اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین دو کشور گام بردارند.

به گفته‌ی معتمدی، این نمایشگاه فرصتی برای شرکت‌ها و کارآفرینان چینی فراهم می‌کند تا با همتایان ایرانی خود دیدار داشته باشند و در خصوص توسعه‌ی روابط تجاری و بازرگانی و نیز آشنایی با جامعه‌ی تجاری منطقه در حوزه‌‌های مختلف به بحث و تبادل نظر بپردازند. برگزاری نمایشگاه هفته‌ی تجاری چین برای دومین بار در ایران مؤید وجود شراکتی عمیق بین ایران و چین است و تقویت روابط تجاری بین صنایع مختلف دو کشور را تسهیل می‌کند. 

مدیرعامل شرکت نوژن راد خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش اداره‌ی گمرک چین، در نیمه‌ی نخست سال جاری میلادی، حجم مبادلات تجاری ایران و چین ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. طبق اعلام وی، در سفر رییس جمهوری چین به ایران در سال گذشته، دو طرف توافق کردند تا مبادلات تجاری بین دو کشور را تا ۶۰۰ میلیارد دلار افزایش دهند.

گفتنی است در هفته‌ی تجاری چین، سمینارهای مختلفی برگزار می‌شود و شرکت‌ها و کارآفرینان ایرانی می‌توانند با حضور در این سمینارها با همتایان چینی خود آشنا شوند و به اطلاعات مدنظرشان دست پیدا کنند. همچنین در روزهای برگزاری نمایشگاه فضایی برای جلسات B2B فراهم شده است تا صنعتگران چینی و ایرانی با یکدیگر به دیدار و گفتگو بپردازند. علاقه‌مندان درصورت ثبت‌نام در سایت www.iranchinafair.com می‌توانند به‌شکل رایگان در این نمایشگاه حضور یابند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات