معاون دادستان کل کشور: حمله‌ تروریستی داعش در تلگرام هماهنگ شده بود

پنج‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
معاون دادستان کل کشور اعلام کرد که حمله‌ی تروریستی داعش به ایران، در تلگرام هماهنگ شده بود.
تبلیغات

پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از حمله‌ی تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره)، معاون دادستان کل کشور اعلام کرد که تمام هماهنگی‌های این گروه تروریستی برای این حمله به ایران از طریق پیام‌رسان تلگرام انجام شده است و این موضوع که نهادهای امنیتی کشور به علت غیر قابل کنترل بودن تلگرام قبل از این عملیات هیچ اطلاعی از آن نداشتند، برای مردم قابل قبول نیست.

عبدالصمد خرم‌آبادی گفت:

برای هیچ ایرانی قابل قبول نیست که داعش فیلم تروریستی خود در مجلس شورای اسلامی را به‌صورت آنلاین در تلگرام برای همه‌ی دنیا پخش کند و کسی نتواند از نظر فنی مانع این کار شود.

خرم‌آبادی با گلایه از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود:

 وزارت ارتباطات نباید اجازه می‌داد دوسوم فضای مجازی کشور به اشغال بیگانگان درآید. اگر شبکه‌های اجتماعی بومی، باکیفیت و پرسرعت در کشور وجود داشت، مدیر تلگرام این‌گونه با تکذیبیه‌های متعدد خود، مسئولان وزارت ارتباطات را تحقیر نمی‌کرد.

خرم‌آبادی تأخیر وزارت ارتباطات در ایجاد شبکه‌های اجتماعی بومی را توجیه‌ناپذیر دانست. به عقیده‌ی وی، کشوری که در بسیاری از عرصه‌ها مانند تولید انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز و موشک بالستیک نقطه‌زن خودکفا است، استحقاق بهترین شبکه‌‌ی اجتماعی بومی را دارد و ایران نباید با خفت و خواری از یک شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات خارجی مانند تلگرام خواهش و تمنا کند که سرور خود را به ایران بیاورد. وی همچنین فعالیت تلگرام را قاچاق و غیر قانونی دانست و اعلام کرد در شرایط فعلی، این شبکه‌ی پیام‌رسان موجب ضربه زدن به اقتصاد در فضای مجازی می‌شود.

بسیاری از منتقدان اظهارات اخیر خرم‌آبادی را مقدمه‌چینی برای فیلتر کردن تلگرام در ایران می‌دانند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات