دومین جشنواره‌ IT Weekend دانشگاه شریف آغاز به کار کرد

پنج‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
دومین جشنواره‌ی فناوری اطلاعات دانشگاه شریف با هدف ایجاد کسب و کارهای نوین در IT، هم‌اکنون در دانشگاه شریف در حال برگزاری است.
تبلیغات

دومین جشنواره‌ی فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف (IT Weekend 2)  امروز (۲۲ تیر) با تمرکز بر ایجاد کسب و کارهای نوین در حوزه‌ی فناوری اطلاعات در دانشگاه شریف در حال برگزاری است.

تلاش برگزارکنندگان، تکرار این رویداد در انتهای هر فصل سال است تا فضا برای حضور تمام صاحبان ایده مهیا شود.

ربیعی، دبیرکل این رویداد، در آغاز دومین دوره‌ی این رویداد با اشاره به یادگیری از شکست‌ها در این حوزه گفت:

افراد شکست‌خورده چیزهای زیادی برای آموزش به ما دارد. کسانی هستند که در اولین سعی خود موفق می‌شوند؛ ولی اکثر افرادی که موفقیت‌های بزرگ آفریده‌اند، قبلا شکست‌های بزرگی نیز داشته‌اند.

معاون پژوهشی دانشگاه شریف، در این جشنواره اشتغال را معضلی جهانی دانست. موحد تنها راه برای حل این معضل را فعال شدن در حوزه‌ی دانش و فناوری عنوان کرد.

شهریاری، رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز در این جشنواره به معرفی سامانه‌های مختلف ایرانی پرداخت. از کاربردی‌ترین این سامانه‌ها نرم‌افزار ویراستیار، سامانه‌ی جستجوگر نور و سامانه‌ی مشابه‌یاب متون (پایگاه سمیم نور) با شعار «نه به سرقت علمی» هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در این جشنواره گزارش جالبی از وضعیت استارتاپ‌ها در ایران ارائه کرد. برای اطلاع از جزییات این گزارش با زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات