وزیر ارتباطات: باید روی صادرات بازی‌های ایرانی تمرکز کنیم

جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به گفته‎ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صادرات بازی‎های ویدیویی ایرانی به خارج از کشور علاوه بر مزایای اقتصادی و ارزآوری برای کشورمان، مزایای فرهنگی نیز دارد.
تبلیغات

برخی بازی‎های ایرانی حاضر در نمایشگاه تهران گیم کانونشن مورد استقبال بازدیدکنندگان و شرکت‎های خارجی‌ واقع شدند و به همین دلیل بازی‌سازان ایرانی به صادرات بازی‎هایشان علاقمند هستند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز در این نمایشگاه به موضوعات زیادی در زمینه بازی پرداخته است، درباره‎ی اهمیت صادرات بازی‎های ایرانی نیز گفت:

صادرات بازی‎‌های ایرانی ضمن ارز آوری برای کشور و سامان‎دهی اقتصاد شرکت‌های بازی‌سازی که دانش بنیان بوده و صاحبان آنها اکثرا جوان هستند، فرهنگ کشورمان را نیز صادر کند.

واعظی در جریان بازدید از غرفه‌های بازی‎سازی داخلی، ساخت بازی‎های بومی را کاری فرهنگی دانست و بخصوص ساخت بازی‌های داخلی برای کودک و نوجوان را که خشن نباشند و بدآموزی نیز نداشته باشند از اقدامات خوب بازی‌سازان ایرانی دانست. زیرا برخی از بازی‎های خارجی علاوه بر خشونت زیاد مناسب فرهنگ کشور ما نیستند. وزیر ارتباطات همچنین پس از بازدید از غرفه‎های بازی‎‌سازی داخلی به موضوع کیفیت بالای برخی از این بازی‎ها اشاره کرد و اعلام کرد اگر یک بازی‎ساز ایرانی بخواهد بازی‌اش را در خارج از کشور نیز منتشر کند، بی هیچ مشکلی قادر خواهد بود بدون نیاز به استفاده از سرور‌های خارجی این کار را انجام دهد و سرور‌های ایرانی این قابلیت را دارند که بازیکنان خارجی هم بتوانند با کیفیت خوبی به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات