شرکت هواپیمایی قشم برای خرید ۱۰ فروند بوئینگ قرارداد امضا می‌کند

یک‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت هواپیمایی قشم تا اواسط مردادماه امسال، قرارداد خرید ۱۰ فروند هواپیما بوئینگ را با این شرکت امضا می‌کند.
تبلیغات

یادداشت تفاهمی میان قشم‌ ایر و شرکت بوئینگ امضا شده است که براساس آن ۱۰ فروند بوئینگ ۷۳۷ MAX از این شرکت خریداری خواهد شد. هدف‌گذاری خرید ۵ فروند بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ هم انجام شده است. منابع تأمین خرید همه این هواپیماها ازطریق فاینانس است و زمان واگذاری بوئینگ‌های ۷۳۷ MAX بعد از سال ۲۰۲۲ اعلام شده است.

به‌تازگی شرکت هواپیمایی قشم‌ ایر به دعوت رسمی دبیر کل یاتا، به‌عنوان تنها ایرلاین ایرانی غیر عضو در هفتاد و سومین اجلاس سالانه جهانی یاتا معروف به AGM که در شهر کانکون مکزیک برگزار شد، شرکت کرد‌ه است.

بنا بر گفته‌ی محمود شکرآبی، مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم، مسئله‌ی محیط زیست با محوریت کاهش تولید گاز دی‌اکسید کربن در صنعت حمل‌و‌نقل در این نشست بررسی شد و براساس برنامه مشترک «کورسیا» بین یاتا و ایکائو (سازمان بین‌المللی هوانوردی کشور) از سال ۲۰۲۷ این دستورالعمل برای شرکت‌های ایرانی در همه‌ی مسیرهای بین‌المللی لازم‌الاجرا است.

اجلاس سالانه جهانی یاتا برای قشم‌ ایر فرصت آشنایی با مدیران ارشد کارخانه‌های بزرگ و مطرح سازنده هواپیما مانند بوئینگ، ایرباس و ...بوده است. در این اجلاس شرکت بوئینگ برای فروش هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرد و جلساتی در این زمینه در تهران و با حضور مدیران ارشد این شرکت هواپیماساز، از جمله قائم‌مقام مدیرعامل شرکت بوئینگ در منطقه آفریقا و آسیای غربی، مدیر فروش خاورمیانه، روسیه و آسیای مرکزی شرکت بوئینگ و مدیر منطقه‌ای و امور قراردادهای این شرکت در خاورمیانه روسیه و آسیای مرکزی برگزار شد.

مدیرعامل قشم‌ ایر درباره نرخ سود فاینانس هواپیماهای مذکور توضیح داد:

 درصد فاینانس در کشورها و معاملات خرید هواپیمای نو و کارکرده متفاوت است و از ۴ درصد تا ۹ درصد نوسان دارد.

شکرآبی درباره اخذ مجوز اوفک گفت:

همه مجوزها از جمله مجوز اداره خزانه‌داری آمریکا بر عهده فروشنده و از تعهدات او است.

در حاشیه‌ی نمایشگاه هوایی پاریس نیز دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایرتور و زاگرس با شرکت ایرباس یادداشت‌های تفاهمی برای خرید محصولات این شرکت امضا کردند. ایرتور ۴۵ فروند هواپیمای ایرباس‌ ۳۲۰ NEO شامل ایرباس ۳۱۸، ۳۱۹، ۳۲۰، ۳۲۱ با ظرفیت‌های متفاوت از ۱۰۰ تا ۲۴۰ صندلی و زاگرس ۲۸ فروند هواپیما شامل ۲۰ فروند A۳۲۰ نئو و ۸ فروند A۳۳۰ نئو خریداری خواهند کرد.

همیشه می‌توانید ازطریق موتور جستجوی پرواز کجارو ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظرتان را بیابید و به آسانی آن را از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات