گزارش زومیت از نشست خبری مسابقه TStartup

چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
مطالعه 4 دقیقه
روز گذشته در هتل اسپیناس نشست خبری مسابقه تی استارت‌آپ با حضور اصحاب رسانه‌ برگزار شد. در این مراسم برنامه‌های این مسابقه تشریح شده و به سوالات مربوط به آن پاسخ داده شد.
تبلیغات

دیروز ۲۸ بهمن ۹۳، نشست خبری مسابقه تی استارت‌آپ در هتل اسپیناس برگزار شد. در این مراسم که با حضور رسانه‌های حوزه فناوری برگزار می‌شد، هیئت برگزارکننده‌ی همایش حضور داشته و ضمن روشن کردن نقشه راه، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ دادند. ایده‌هایی که به مرحله نهایی تی استارتاپ حوزه فناوری اطلاعات راه یابند، می‌توانند نسبت به ثبت شرکت و استقرار خود در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اقدام کنند. این مسابقه با حمایت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شرکت‌های دانش بنیان صنعتی فعال در آن برگزار می‌شود.

tstartup-3

در ابتدا، ماهرنیا عضو هیئت اجرایی ضمن تبیین اهداف این مسابقه استارت‌آپ گفت:

استارت‌آپ‌ها و مسابقات استارت‌اپی که برگزار می‌شوند غالبا در حوزه آی‌تی بوده و بیشتر در پایتخت متمرکز هستند. دلیل این امر آن است که گرایش اکثر فعالان حوزه استارت‌آپ به حوزه آی‌تی متمایل است. ما قصد داریم با همه صاحبان ایده در نقاط مختلف کشور تعامل ایجاد کنیم.

وی در ادامه سخنانش افزود:

معیارهای انتخاب استارت‌آپ‌ها در دیگر مسابقات کمی شخصی بوده و نگاه به آنها صرفا فنی است. اما در TStartup نگاه واقع‌گرایانه‌تر است و با مارکت توجه بیشتری می‌شود.

پس از ماهرنیا، دکتر اصلانی، دبیر علمی کنفرانس همایش بین‌المللی تجاری‌سازی درباره جزئیات برگزاری این همایش گفت:

این رویداد در سه روز از سوم اسفندماه برگزار می‌شود که روز اول آن به مسابقه TStartup اختصاص خواهد داشت. در روز دوم بخش علمی پژوهشی با شرکت ۱۳۰ مقاله برگزار خواهد شد و در روز سوم، شرکت‌کنندگان به بازدید از موزه مقدم و باغ نگارستان دانشگاه تهران خواهند پرداخت.
دکتر اصلانی

منتظری، دبیر اجرایی این همایش نیز هدف این رویداد را «وصل کردن ایده‌های مطرح شده و ارتباط آنها با شرکت‌های پرک علم و فناوری دانشگاه تهران» عنوان کرد و درباره نام‌گذاری این مسابقه گفت:

TStartup می‌تواند مخفف عبارت‌های Tehran Startup، Tele Startup و Turbo Startup باشد که اهداف این همایش برای دسترسی از راه دور صاحبان ایده به شرکت‌ها و نقش این همایش به عنوان شتاب‌دهنده برای استارت‌آپ‌ها را نشان می‌دهد.

وی اعلام کرد که تا کنون ۳۵۰۰ نفر در رسانه این مسابقه ثبت نام کرده‌اند. وی افزود:

از بین شرکت‌کنندگان ۱۱۰ نفر به مسابقه راه یافته و در پایان ۲۰ نفر امکان دفاع در مسابقه را در روز سوم اسفندماه ۹۳ خواهند داشت.

در میانه برگزاری جلسه، دکتر صدیق، مدیرپارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دکتر انوشه، عضو هیئت داوران مسابقه در جلسه حاضر شدند تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند. 

دکتر صدیق

صدیق در پاسخ به سوال زومیت درباره برنامه TStartup برای حفظ و نگهداری از ایده شرکت‌کنندگان گفت:

اگر بخواهم صادق باشم، هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد، چرا که هیچ قانونی در این زمینه نداریم. اما در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بخشی به نام «مرکز مالکیت فکری» وجود دارد که تلاش می‌کند با شناسنامه‌دار کردن ایده‌ها، هم تعلق ایده به افراد را رصد کند و هم گراف دانشی از ایده‌های مختلف را ایجاد کند تا بتوان در آن به راحتی ایده‌های مرتبط به هم را پیدا کرد. همچنین گواهی مالکیت ایده برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود. با این حال نمی‌توانیم گارانتی کنیم که اگر ایده شما توسط فرد دیگری به نتیجه رسید، بتوان از ان غرامتی گرفت.

در پایان نیز به مناسبت آغاز به کار این همایش کیک ویژه TStartup بریده شد.

tstartup-1

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت TStartup مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات