ایران رکورددار جراحی نای در جهان و مقام اول پیوند ریه در منطقه

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام دکتر علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک، ایران با هزار و 500 عمل نای آسیب دیده رکورد انجام این عمل را در دنیا از آن خود کرده است.
تبلیغات

دکتر ولایتی امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که هم‌زمان با هفته پژوهش انجام شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پزشکی، علمی، اقتصادی و سیاسی در امر تحقیق و پژوهش اظهار داشت:

هم اکنون در بیمارستان مسیح دانشوری طرح درمانی نای آسیب دیده صورت می گیرد که این عمل از سوی ایران در دنیا رکوردار است به نحوی که تاکنون 1500 عمل در این زمینه صورت گرفته و این در حالی است که دانشگاه هاروارد تنها 600 عمل در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به کشف بعضی از ژن‌ها در آزمایشگاه میکروبیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری که در دنیا برای نخستین بار صورت گرفته است، گفت:

ایران در حوزه پیوند ریه مقام اول را در منطقه دارد و 80 مورد پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده که این موضوع در کشور ترکیه تنها 9 مورد بوده که هیچ کدام نیز موفقیت آمیز نبوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که درخصوص ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده داریم و در حوزه ابزارسازی پزشکی نیز هنوز به جایگاه واقعی نرسیده‌ایم خاطرنشان کرد که ایران در حوزه تحقیقات بالینی و استفاده کاربردی از آن رتبه خوبی را به خود اختصاص داده است.

ولایتی با تاکید بر اینکه تعداد مقالات چاپ شده ISI ملاک پیشرفت علمی کشور محسوب می شود، گفت:

ما به لحاظ سیاسی در فشار بسیار قرار داریم و برخی از مقالات ما از سوی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چاپ نمی‌شود اما برخی از این مقالات به حدی ارزشمند است که آنها ناچار به چاپ کردن آن هستند و این پیشتازی ایران را نشان می‌دهد به نحوی که در سال 2012 رتبه اول تعداد مقالات  ISI را ایران به خود اختصاص داد.

آنچه مسلم است، پیشرفت روزافزون میهن عزیزمان ایران در زمینه‌ی علوم روز پزشکی و فناوری‌های مرتبط با آن بوده که نوید آینده‌ای روشن را می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات