دولت هوشمند گامی در حاکمیت مطلوب و رضایت‌ مندی مردم

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶
مطالعه 1 دقیقه
مدیر پروژه‌ی دولت هوشمند نهاد ریاست جمهوری معتقد است دولت هوشمند و دولت همراه گامی در رسیدن به حاکمیت مطلوب و رضایت‌مندی مردم است.
تبلیغات

مهدی بینا گفت: «فناوری‌های نوین نقش بسیار پررنگی در حل چالش‌های جهان دارند. سازمان ملل متحد نقشه‌ی راهی را با عنوان برنامه‌ی توسعه پایدار در این زمینه ارائه داده است که ما بر اساس آن و پایش فناوری‌های نوین مبتنی بر نقشه راه دولت هوشمند، نمونه‌های موفقی از هوشمندسازی را در کشور برقرار کردیم.

مدیر پروژه‌ی دولت هوشمند اعلام کرد که با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که طی ۱۰ سال آینده، شاهد تحول سریع فناوری خواهیم بود. پس باید به سمت ایجاد شهرهای هوشمند حرکت کنیم.

به گفته‌ی بینا، از دیدگاه یونسکو و ITU، شهر هوشمند شهری نوآور است که از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده می‌کند تا کیفیت زندگی، کارایی عملیات شهر و خدمات و همچنین رقابت پذیری را ارتقاء دهد.

مدیر پروژه دولت هوشمند افزود که برای رسیدن به حاکمیت مطلوب باید عقب‌ماندگی‌های خود در حوزه دولت الکترونیک را جبران کنیم. بدین ترتیب باید با تدوین نقشه راهی منسجم و برنامه‌ی زمان‌بندی عملیاتی، بتوانیم به روش‌های سریع و مستقل از ساختارهای جاری که در کشور داریم، خدمات دولت همراه و در نهایت دولت هوشمند را ارائه کنیم.

مهدی بینا گفت که رسیدن به دولت هوشمند و دولت همراه، سبب بهبود عملکرد دولت در حاکمیت مطلوب، رضایت‌مندی مردم و رشد چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی‌های جهانی دولت الکترونیک خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات