صدوقی: درآمد گروه اقتصادی همراه اول پارسال ۱۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان بود

چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
وحید صدوقی میزان درآمد گروه اقتصادی همراه اول در سال ۹۵ را ۱۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان اعلام کرد.
تبلیغات

مدیرعامل همراه اول در مجمع عمومی این اپراتور پیرامون میزان فروش و سهم بازار همراه اول گفت: «همراه اول پارسال ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم کارت به بازار ارائه کرده است. ما توانستیم سال قبل دو درصد سهم بازار را افزایش دهیم و از ۵۸ به ۶۰ درصد رسیدیم. البته ضریب نفوذ تعداد سیم‌کارت‌های فروخته‌شده بیش از ۸۴ درصد است.»

صدوقی در مورد رتبه‌ی همراه اول در ترابردپذیری اعلام کرد: «در پروژه ترابردپذیری نیز که تا ۳۱ فرودین رتبه دوم را در کشور داشتیم، در این روز به رتبه اول رسیدیم. این مورد نشان می‌دهد که نه‌تنها وفاداری همراه اولی‌ها نسبت به این برند پابرجا است بلکه از اپراتورهای دیگر نیز به ما می‌پیوندند.»

صدوقی افزود: «ماهانه در مرکز تماس همراه اول پاسخگوی ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستیم. در مجموع پاسخگویی و خدمت ارائه‌شده، همراه اول ۳۵۰ میلیون مورد داشته است؛ بنابراین به‌صورت میانگین هر کاربر ۷ بار خدمت یا پاسخگویی از ما دریافت کرده است.»

مدیرعامل همراه اول در مورد سود همراه اول و شرکت‌های زیرمجموعه گفت:‌ «پارسال ۵۶ میلیارد تومان سود خالص از سوی بورس داشته‌ایم. در شرکت نقش اول کیفیت، ۲۱ میلیارد تومان سود خالص داریم. در شرکت جیرینگ نیز با سود ۲۱ میلیارد تومان روند بسیار خوبی پیش‌ رو داریم. شرکت مبین‌نت نیز سود ۹ میلیارد تومانی داشته است.»

صدوقی ادامه داد: «همراه اول پارسال در شش ماه ۱۲ هزار سایت نسل ۲ نصب کرد که این برترین آمار در بین اپراتورهای دنیا است. سال گذشته همچنین ۸ هزار و ۲۰۰ سایت نسل ۳ و بیش از ۹ هزار سایت نسل ۴ نصب کردیم. هم‌اکنون ۸۵۲ شهر تحت پوشش نسل ۳ همراه اول قرار دارند و ۶۹۰ شهر از شبکه‌ی نسل ۴ همراه اول بهره‌مند هستند.»

او افزود: «ترافیک دیتا در ایران طی سال قبل ۶۰۰ پتابایت بود که باید تا ۴ هزار پتا‌بایت مصرف دیتا می‌رسید. همراه اول برای پیشگام شدن در بازار ترافیک داده‌ی کشور باید هر سال ظرفیتش را سه برابر کند تا در سال ۲۰۱۹ به ۶ هزار پتابایت برسد و پیشگام این موضوع باشد.»

بر اساس آمارهای اعلام‌شده از سوی صدوقی، همراه اول ۲ هزار و ۸۶۰ نیروی انسانی دارد، در حالی که بیشترین خدمات این اپراتور برون‌سپاری شده است و شرکت‌های دیگر این پروژه‌ها را اجرا می‌کنند. همراه اول توانسته است در بورس از رتبه ۱۳۳ به ۱۳ برسد که این نشان از رشد اقتصادی این شرکت دارد.

به گفته‌ی مدیرعامل همراه اول، گروه اقتصادی همراه اول در سال ۹۵ درآمد ۱۰ هزار و ۷۴۹ میلیارد تومانی داشته که سود خالص این گروه، ۲ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان برآورد شده است. سود هر سهم همراه اول در سال ۹۵ حدود ۷۱۷ تومان بوده است.

صدوقی گفت: «ما در سال‌های ۹۱ تا ۹۵ حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای رشد شبکه در همراه اول سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. همراه اول هر چند از سال ۸۸ به بخش خصوصی پیوسته، اما درآمدهای دولت از این شرکت افزایش یافته و در سال گذشته، ۵ هزار و ۹۵۸ میلیارد تومان به دولت از درآمدهای مستقیم و غیر مستقیم خودش پرداخت کرده است.»

مدیرعامل همراه اول افزود که همراه اول از سال ۲۰۱۲ تا‌کنون بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال پرداخت کرده است.  

به گفته‌ی وحید صدوقی، در آینده اینترنت اشیاء حرف اول در دنیای فناوری را خواهد داشت که همراه اول آماده‌ترین اپراتور و شرکت در ایران برای اجرای این فناوری است.

او در مورد درآمد صوتی همراه اول و تماس‌های صوتی برنامه‌های پیام‌رسان اعلام کرد: «در امارات تماس صوتی واتساپ بسته است و تنها سرویس چت باز است. در دیگر کشورهای دنیا هم برای بقیه برنامه‌ها همین روال است. در سال گذشته درآمد تماس صوتی‌مان ۵ درصد رشد داشته‌ و ۵۱ درصد از درآمدهای ما از تماس صوتی است.»

صدوقی در مورد درآمد دیتای همراه اول اعلام کرد: «در بخش دیتا سال ۹۴ حدود ۲۷ درصد ضرر دهی داشتیم که در سال ۹۵ به ۵ درصد سوددهی رسیدیم.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات