قیمت اینترنت همراه کاهش یافت

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات از کاهش تعرفه اینترنت همراه و تک نرخی شدن آن خبر داد. محمود واعظی روز گذشته اعلام کرد که از این پس نرخ هر کیلو بایت اینترنت همراه همه نسل‌ها، اعم از 3G ،GPRS و 4G نیم ریال خواهد بود.
تبلیغات

همان طور که پیش‌تر انتظار داشتیم، قیمت اینترنت همراه کشور کاهش یافت. روز گذشته، محمود واعظی پس از جلسه کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد:

با توجه به اینکه همواره در گذشته نرخ GPRS ایرانسل در زمان اوج هر کیلوبایت ۵ ریال بود و این قیمت در همراه اول ۴ ریال، شب‌ها یک ریال و تعرفه نسل سوم تلفن همراه به شکل دیگری محاسبه می‌شد، تصمیم گرفته شد که این تعرفه‌ها همه یکی شوند.

وی دلیل این اقدام را رهایی مردم و اوپراتورها از سرگردانی اعلام کرد. وی در ادامه سخنانش افزود که در جلسه دو هفته پیش، اوپراتورها پیشنهاد قیمت ۲.۵ ریال برای هر کیلوبایت را داده بودند که پس از بررسی‌های انجام گرفته و نظرسنجی از مردم و بخش‌های مختلف تصمیم بر این شد که نرخ اینترنت همراه به نیم ریال کاهش یابد.

واعظی گفت:

نکته بسیار مهم این است که ما در همین جا بسته‌های مختلفی برای اپراتورها تعریف کردیم که در حقیقت اگر مردم عزیز ما از این بسته‌ها استفاده کنند، حتی گاهی از اوقات تا یک دهم ریال، این نرخ کاهش پیدا می‌کند. ما بسته‌های یک روزه، یک هفته‌ای و یک ماهه داریم که عملا اگر مردم از بسته هایی که الان اعلام شده، استفاده کنند هزینه کمتری می‌پردازند.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره میزان استفاده عمومی از بسته‌های ویژه اینترنتی در میان مشترکان اپراتورهای تلفن همراه گفت:

براساس گزارش جدید، تا الان بیش از ۶۰ درصد مشترکانی که از دیتا استفاده می‌کنند، از بسته‌ها بهره می‌برند و به نظر من آن تعدادی که از بسته‌ها استفاده نمی‌کنند، از مزایای ارزان بودن و تعرفه بسیار پایین این بسته‌ها آگاه نیستند.

واعظی درباره تاریخ اعمال تعرفه جدید نیز اعلام کرد:

آنهایی که بسته دارند می توانند از همین امروز از قیمت جدید تعرفه‌ها بهره‌مند شوند؛ آنهایی که به هر دلیل نمی خواهند از بسته های اینترنتی استفاده کنند از یک ماه دیگر می‌توانند از تعرفه های جدید استفاده کنند... از یکم دی ماه یعنی تا یک ماه دیگر به همه اپراتورها فرصت دادیم که خودشان را برای تعرفه های جدید آماده کنند.

وزیر ارتباطات همچنین درباره تعرفه اینترنت نسل چهارم (LTE) نیز گفت:

تصمیمی که امروز گرفتیم جدای از تکنولوژی بود. یعنی همه کسانی که از نسل دوم، سوم یا آینده از نسل چهارم یا LTE استفاده می‌کنند، همه با نرخ هر کیلوبایت نیم ریال باشد.

نظر شما در این باره چیست؟ کاهش نرخ اینترنت همراه می‌تواند بسیاری را ترغیب به خرید بسته‌های اینترنت همراه کرده و به فراگیرتر شدن اینترنت کمک کند. در بخش نظرات دیدگاه‌های خود را بیان کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات