ایران بزرگ‌ترین کشور منطقه با ثبت ۵۷۵٫۲۰۰ دامنه اینترنتی است

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
ایران با ثبت ۵۷۵٫۲۰۰ دامنه‌ی اینترنتی، رکورد بیشترین ثبت دامین در منطقه را دارد. اکثر دامنه‌های ثبت شده پسوند .ir دارند.
تبلیغات

مردم ایران بیش از ۵۷۵ هزار دامنه‌ی اینترنتی را به ثبت رسانده‌اند که البته بسیاری از آن‌ها میزبان هیچ وب‌سایتی نیست و برخی از آنها فقط برای داد و ستد خریداری شده‌اند. بسیاری از کاربران اینترنت، مدام در حال بررسی برندها و محصولات و سرویس‌های آن‌ها هستند و دامنه‌های مرتبط با آن‌ها را به سرعت ثبت می‌کنند تا با فروش دامنه به شرکت‌ها، کسب درآمد کنند. برخی نیز دامنه‌های سه حرفی و جذاب و کاربردی را ثبت کرده‌اند و در گنجه‌ی خود نگه‌داری می‌کنند تا روزی با قیمت چند میلیونی به فروش برسانند.

دامنه‌های .ir بیشترین محبوبیت و دامنه‌های  .netکمترین محبوبیت را بین کاربران ایرانی دارند. در حال حاضر ۵۶۶ هزار و ۱۶۲ دامنه با پسوند  .irثبت شده است.

همچنین شمار پسوندهای ثبت شده co.ir بالغ بر ۳ هزار و ۳۷۸ دامنه، دامنه‌هایی با پسوند ایران، ۲ هزار و ۶۶۴ دامنه و دامین‌های ثبت شده با پسوند ac.ir حدود یک هزار و ۶۰۴ دامنه گزارش شده است.

تعداد دامین‌های فعال با پسوند sch.ir حدود ۳۸۶ دامنه، با پسوند gov.ir بیش از ۳۴۲، پسوند org.ir بیشتر از ۳۰۸ و id.ir  بیش از ۳۱۵ دامنه است. ایران بیش از نیم میلیون دامنه اینترنتی ثبت شده دارد. به این ترتیب ایران از نظر تعداد دامنه اینترنتی، بزرگترین کشور در منطقه است و از کشورهایی نظیر سنگاپور، مالزی، هنگ‌کنگ، ترکیه، اسلواکی، یونان و فنلاند هم پیشی گرفته است و با رشد سالانه ۴۵ درصدی در میان چهار کشور برتر جهان از نظر رشد دامنه اینترنتی قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات