نماد اعتماد الکترونیکی، فعالیت اسنپ و تپ‌سی را قانونی می‌کند

شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سرپرست دفتر توسعه‌ی تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت، داشتن نماد اعتماد الکترونیکی را برای تاکسی‌یاب‌های موبایلی کافی دانست.
تبلیغات

تاکسی‌یاب‌های موبایل یا همان سیستم‌های حمل و نقل در فضای مجازی، مثل «اسنپ» و «تپ‌سی» که دو نمونه‌ از این اپلیکیشن‌ها هستند، مؤسسات توریستی و خودرو کرایه و تاکسیرانی را کلافه کرده و در چند هفته‌ی گذشته غوغای زیادی به پا کرده‌اند. در این میان برخی افراد نیز که مسئولیتی ندارند، خود را وارد این حواشی کرده‌اند تا بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

صادق زاده، سرپرست دفتر توسعه‌ی تجارت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت در این باره گفت: «به طور عمومی شرکت‌هایی که تقاضای فعالیت‌های بانکی را در فضای مجازی دارند، باید پیش از هر چیز مجوز بانک مرکزی و سپس نماد اعتماد الکترونیکی (enamad) را بگیرند تا اجازه‌ی فعالیت در این حوزه را در فضای مجازی داشته باشند. همچنین شرکت‌هایی که قصد دارند کسب و کار حقیقی خود را وارد فضای مجازی کنند، ابتدا باید مجوز صنفی مربوط به خود را در فضای واقعی دریافت و سپس اقدام به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی کنند.»

صادق زاده افزود: «شرکت‌هایی مانند سرویس‌دهندگان حمل و نقل که در فضای مجازی مشغول شده‌اند، باید مجوزهای لازم را داشته باشند و در صورت داشتن نماد اعتماد الکترونیکی، مانعی برای فعالیت آن‌ها وجود ندارد. اما اگر اصناف و اتحادیه مربوطه به شکل فعالیتی که وجود دارد اعتراضی دارند، می‌توانند به مراجع مربوطه شکایت کنند تا برای رسیدگی به این مشکلات، ما هم بعد از طرح موضوع وارد عمل شویم.»

باید منتظر ماند و دید که اتحادیه‌های مرتبط، چه زمانی به جای مقابله و مبارزه با فناوری‌های نوین و تاکسی‌یاب‌های موبایل، به همراهی با جامعه و استفاده از راه‌های اینترنتی و موبایلی حمل و نقل شهری روی خواهند آورد.

نظر شما در مورد تاکسی‌های سنتی و اپلیکیشن‌های تپ‌سی و اسنپ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات