قیمت تماس و اینترنت عراق در ایام اربعین

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هزینه‌ تماس از عراق به ایران از امروز نصف شد. در ایام اربعین استفاده از سیم‌کارت ایرانی به صرفه‌ است یا سیم کارت عراقی؟
تبلیغات

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسهیل در ارتباطات زائران ایرانی ایام اربعین حسینی در عراق، اقداماتی را توسط شرکت ارتباطات زیرساخت انجام داده است که در این راه اپراتورهای موبایل و مخابرات ایران نیز همراه با زیرساخت گام برداشته‌اند.

این اقدامات به دلیل تردد میلیونی زائران امام حسین (ع) در ایام اربعین و در حوزه‌های تماس بین اپراتورهای دو کشور و ارتباطات اینترنتی انجام می‌شود.

در این راستا بنا به وعده‌ی محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هزینه‌های بین‌المللی تماس از عراق با ایران از امروز دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ به مدت یک ماه نصف هزینه معمولی محاسبه خواهد شد.

به گفته‌‌ی محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، هزینه تماس زائران اربعین از اپراتورهای ایرانی به عراق پیش از این به دقیقه‌ای ۵۵۰ تومان کاهش پیدا کرده بود و از امروز دوشنبه ۱۷ آبان نیز هزینه تماس از عراق به ایران نیز حدود ۵۵۰ تومان خواهد شد.

بر اساس توضیحات مدیرعامل زیرساخت، برای زائران ایرانی اربعین تماس عراق به عراق استفاده از سیم‌کارت‌های عراقی به صرفه بوده و برای تماس عراق به ایران و ایران به عراق استفاده از رومینگ سیم‌کارت‌های ایرانی به صرفه‌ خواهد بود. دریافت پیامک در عراق برای کاربران ایرانی رایگان خواهد بود و هزینه پیامک بر اساس هر اپراتور متفاوت است.

جهرمی در مورد هزینه اینترنت زائران اربعین با استفاده از سیم‌کارت ایرانی یا سیم‌کارت عراقی گفت: «متوسط قیمت هر گیگابایت اینترنت موبایل در ایران پنج هزار تومان معادل ۲ دلار است، اما تعرفه اینترنت موبایل سیم‌کارت‌های عراقی نسبت به ایران بالاتر بوده و بر همین اساس از اپراتورهای عراقی خواسته‌ایم تسهیلاتی را برای زائران ایرانی درنظر بگیرند.»

البته هنوز جزئیات هزینه‌تماس و اینترنت همراه برای زائران اربعین توسط همراه اول، ایرانسل و رایتل اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات