ایرانسل تاثیر قیمت مالیات بر شارژ الکترونیکی مستقیم خود را تغییر می‌دهد

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ایرانسل نحوه تاثیر مالیات ارزش افزوده بر قیمت شارژ الکترونیکی مستقیم خود را تغییر می‌دهد. این تغییر بر دیگر شارژهای ایرانسل تأثیر ندارد.
تبلیغات

ایرانسل از تغییر شیوه اعمال مالیات بر ارزش افزوده در فروش شارژ الکترونیکی مستقیم خود اطلاع داد.

با اعمال این تغییر، مالیات بر ارزش افزوده پرداختی مشترکان این اپراتور به جای کسر از میزان شارژ درخواستی، به مبلغ پرداختی برای خرید شارژ افزوده می‌شود.

تاکنون در هنگام خرید شارژ الکترونیکی مستقیم توسط مشترکان اعتباری ایرانسل، مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از مبلغ پرداختی توسط مشترک کسر شده و باقی‌مانده روی سیم‌کارت او شارژ می‌شد.

در روش جدید که بر روی شارژ الکترونیکی مستقیم اعمال می‌شود، مبلغ مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر مبلغ شارژ پرداخت می‌شود و میزان شارژ درخواستی به طور کامل روی سیم‌کارت مشترک اعمال خواهد شد.

برای مثال، اگر پیش از این تغییر، مشترکی اقدام به خرید شارژ مستقیم ۲۰ هزار ریالی برای حساب اعتباری خود می‌کرد، از حساب بانکی او مبلغ ۲۰ هزار ریال کسر و پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده ۱۸۲۰۰ ریال به حساب ایرانسل او افزوده می‌شد. پس از اعمال این تغییر، با خرید شارژ مستقیم ۲۰ هزار ریالی، ۲۱۸۰۰ ریال از حساب بانکی مشترک کسر و مبلغ دقیق ۲۰ هزار ریال به حساب ایرانسل او اضافه می‌شود.

این تغییر، بنا به درخواست مشترکان ایرانسل و برای رفع هرگونه ابهام در مبلغ شارژ دریافتی، از روز شنبه ۱۵ آبان ماه، به تدریج در تمامی کانال‌های فروش شارژ الکترونیکی مستقیم ایرانسل اعمال خواهد شد.

در حال حاضر فروش شارژ ایرانسل علاوه بر شیوه شارژ الکترونیکی مستقیم، از طریق شیوه استفاده از پین شارژهای ۱۶ رقمی و کارت‌های شارژ نیز انجام می‌شود که تغییر مذکور صرفا در روش شارژ الکترونیکی مستقیم اعمال خواهد شد و روش محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای کارت‌های شارژ و پین شارژ الکترونیک همچنان طبق روال قبل انجام می‌شود. به این صورت که پس از خرید کارت شارژ و وارد کردن رمز شارژ توسط مشترک، مبلغ مندرج روس کارت شارژ پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده روی سیم‌کارت او اعمال می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات