درخواست ۵ شرکت برای واردات اپل؛ اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی مخالف جمع‌آوری آیفون است

یک‌شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی ضمن مخالفت با جمع‌آوری آیفون از فروشگاه‌های ایران اعلام کرد که تا کنون ۵ شرکت از اتحادیه برای دریافت مجوز واردات گوشی‌های موبایل اپل به داخل درخواست داده‌اند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

غلامحسین کریمی خراسانی رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی درباره‌ی جمع‌آوری گوشی‌های آیفون گفت: «اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی موافق مبارزه با قاچاق موبایل است اما با روش فعلی مخالفت دارد چون کار از طریق کارشناسان پیگیری نمی‌شود. مبارزه با قاچاق باید در کنار اتحادیه و با همکاری دیگر ارگان‌ها باشد در حالی که اکنون این موضوع بدون مشورت با اتحادیه انجام شده است.»

رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی ادامه داد: «اتحادیه‌، پیگیر موضوع خدمات پس از فروش و نظارت گوشی موبایل است و چگونه چنین طرحی بدون نظر اتحادیه موفقیت‌آمیز خواهد بود؟»

غلامحسین کریمی اعلام کرد:«هم اکنون هیچ شرکتی نمایندگی رسمی اپل را در ایران ندارد. درباره‌ی برندهای کره‌ای و چینی گوشی موبایل تقریبا‌ً نمایندگی به صورت مستقیم است. درباره اپل نیز اگر از اتحادیه مشورت می‌گرفتند نظر اتحادیه این بود که با توجه به پر استفاده بودن گوشی‌های آیفون بهتر است واردکنندگان مجاز این برند مشخص شوند و تعداد دستگاه‌هایی که وارد کرده‌اند همراه با IMEI مشخص شود. زیرا نمی‌توان یک برند پر استفاده را از بازار حذف کرد

رئیس اتحادیه‌ی دستگاه‌های مخابراتی توضیح داد: «به جز نمایندگی‌های غیر مستقیمی که واردات گوشی‌های اپل را انجام می‌دهند، هم اکنون ۵ شرکت دیگر نیز درخواست مجوز واردات گوشی‌های اپل را از دستگاه‌های مخابراتی ارائه داده و پرونده تشکیل داده‌اند که هنوز هیچ چیزی به اتحادیه ارائه نکرده‌اند.»

امروز مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالای هدف اعلام کرد که آیفون از فروشگاه های ایران جمع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات