مواردی که باید قبل از ترابردپذیری دانست

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
ترابرد به اپراتورهای همراه دارای مقدماتی است که باید به آنها دقت کنیم. یعنی باید قبل از تعویض اپراتور یا جابجاکردن شماره موبایل بین اپراتورها مواردی را دانسته و برای برخی از موضوعات تصمیم بگیریم. همراه زومیت باشید تا از مواردی که باید از قبل از ترابردپذیری بدانید، آشنا شوید.
تبلیغات

برای ترابرد کردن شماره تلفن همراه به اپراتور دیگر بدون اطلاع از برخی موارد نباید اقدام کرد زیرا محدودیت در تعداد ترابردپذیری شماره تلفن همراه سبب می‌شود که از اقدام سریع و بدون تأمل پشیمان شوید.

به همین منظور باید برخی از موارد را قبل از ترابرد پذیری بدانید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

انتخاب اپراتور میزبان

پیش از اقدام به ترابردپذیری باید حتماً اپراتور میزبان را مشخص کنیم. این کار باید با دقت انجام شود تا پس از ترابردشدن به مشکلات احتمالی برخورد نکنیم.

برای این موضوع باید به دو نکته بسیار دقت کنیم. یکی آنتن‌دهی بهتر و دیگر قیمت مناسب‌تر است. برای آنتن دهی بهترین کار تست عملی توسط خطوط دوستان و آشنایان در نقاط و محل‌های مورد نظر، بوده و به شما از نقشه پوشش‌دهی اپراتورها کمک می‌کند.

نکته دیگر هزینه‌ها و تعرفه‌هاست. ما در زومیت این کار را برای شما آسان کرده‌ایم و در دو مطلب تعرفه‌های خطوط اعتباری و دائمی سه اپراتور را جمع‌آوری کرده‌ایم. شما با مراجعه به تعرفه سیم کارت های دائمی همراه اول، ایرانسل و رایتل در یک نگاه و تعرفه سیم کارت های اعتباری همراه اول، ایرانسل و رایتل در یک نگاه می‌توانید به راحتی هزینه‌ وتعرفه‌های اپراتورها را با هم مقایسه کنید. البته دقت کنید که بسته‌های اینترنت و طرح‌های تشویقی اپراتورها را باید در سایت‌های هر کدام مشاهده کنید.

هدف از ترابرد

هر مشترک برای ترابردکردن به اپراتور دیگر دلایل خاص خود را دارد. تعرفه‌ها، آنتن دهی، سرعت اینترنت و کیفیت خدمات چهار دلیل عمده برای ترابرد کردن شماره‌ی موبایل میان اپراتورها است. هر مخاطب اگر هدف خود را مشخص کند، می‌تواند بعد از ترابردپذیری ارزیابی دقیق‌تری داشته باشد و  میزان رضایت خود را بهتر بسنجد.

تعداد ترابردپذیری

مشترکان تلفن همراه هر شماره را تنها دو بار در سال می‌توانند جابجا کنند. یعنی محدودیت تعداد ترابردپذیری برای هر شماره در سال ۲ بار است. با توجه به این محدودیت هر سال می‌توانید مشترک هر ۳ اپراتور تلفن همراه باشید.

زمان میان دو ترابرد

بین دو ترابرد باید ۳ ماه فاصله باشد. بدین ترتیب شما پس از هر ترابرد حداقل باید ۹۰ روز در شبکه اپراتور میزبان حضور داشته باشید.

هزینه ترابردپذیری

هزینه ترابردپذیری برای هر شماره تنها ۵ هزار تومان است که هم اکنون اپراتورها این کار را رایگان انجام می‌دهند. البته هزینه سیم‌کارت جداگانه است و هر اپراتور میزبان می‌تواند هزینه سیم‌کارت را هم دریافت کند.

شماره‌های مجاز

تمام شماره‌هایی که فعال بوده و ۹۰ روز از فعال بودنشان در هر اپراتور بگذرد می‌توانند به مقصد اپراتور دیگر مهاجرت کنند. برای ترابردپذیری مهم نیست شماره‌ی شما دائمی یا اعتباری است.

عدم تغییر ماهیت

ماهیت سیم‌کارت‌های دائمی پس از ترابرد همان دائمی مانده و اعتباری‌ها نیز پس از ورود به اپراتور میزبان همان اعتباری خواهند ماند. پس در ترابردپذیری هیچ تغییر ماهیتی در نظر گرفته نشده است.

فاصله بین درخواست تا ترابرد

فاصله‌ی میان درخواست تا انجام کامل ترابردپذیری برای سیم‌کارت‌های دائمی حداکثر ۵ روز و ۵ ساعت و ۲۰ دقیقه و برای سیم‌کارت‌های اعتباری حداکثر ۳ روز و ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه است. تا زمان شروع ترابردپذیری نباید ارتباط شما با اپراتور قبلی از بین برود و سیم کارت شما بسوزد.

ثبت درخواست در اپراتور مقصد

درخواست ترابردپذیری توسط هر مشترک باید در اپراتور مقصد انجام شود و لازم نیست هیچ کاری در اپراتور قبلی انجام شود.

فرم‌های ترابرد

همراه اول، ایرانسل و رایتل هر کدام فرم‌های اینترنتی جداگانه‌ای را برای ترابردپذیری آماده کرده‌اند که لینک آنها را در زیر مشاهده می‌کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات