چند پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده با سامانه ۸۰۰ حذف شدند؟

سه‌شنبه ۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
حدود دوماه از تغییر روش حذف پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده و راه‌اندازی سامانه ۸۰۰ در تمام اپراتورها می‌گذرد. در این میان چه تعداد از پیام‌های تبلیغاتی و سرویس‌های ارزش افزوده با استفاده از سامانه‌ی ۸۰۰ در تمام اپراتورها لغو شده‌اند و کدام اپراتور سهم بیشتری داشته است؟ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آماری از عملکرد سامانه‌ی متمرکز ۸۰۰ برای لغو سرویس‌های ارزش افزوده (محتوایی) و پیامک تبلیغاتی اعلام کرد.

بر اساس اعلام حسین جوشقانی، تا‌کنون و طی دو ماه گذشته همراه اول یک میلیون و ۵۷ سرویس و ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پیامک، ایرانسل ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ سرویس و ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ پیامک و رایتل ۳۸ هزار سرویس و ۴۸ هزار پیامک تبلیغاتی را لغو کرده‌اند.

او با اعلام اینکه تا کنون جهت اطلاع رسانی در مورد این موضوع بیش از ۷۰ میلیون پیامک با نام رگولاتوری ارسال شده‌ است، افزود: در گذشته، هر اپراتور سامانه‌ای طراحی کرده بود که شاهد هیچ وحدت رویه‌ای نبودیم و از این رو، سال گذشته، سامانه‌ای طراحی کردیم تا درخواست لغو دریافت پیامک‌های ناخواسته در تمام موارد یکسان شود.

به گفته جوشقانی، با ارسال پیامک به سرشماره ۸۰۰ یا شماره‌گذاری #۸۰۰* فهرستی با سه گزینه باز شده یا ارسال می‌شود که اولین گزینه سرویس‌های فعال و دو گزینه‌ی بعدی مراحل حذف پیامک‌های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوای ارزش افزوده را نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: «در پیامک‌های ارزش افزوده که با تأیید مشترک فعال می‌شود و بر اساس هزینه بوده، اپراتور موظف است تعداد سرویس‌های ارزش افزوده فعال مشترک را اعلام کرده و راه‌ غیر فعال‌سازی را نیز نمایش دهد.»

او در مورد پیامک‌های تبلیغاتی نیز توضیح داد: «پیامک‌های تبلیغاتی حساسیت‌ برانگیز است و این پیامک‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود. بخش اول تولیدکنندگان محتوا با سرشماره‌های خاص هستند که با درخواست لغو مشترک اپراتورها ارسال پیام از طریق سرشماره‌ها را برای کاربر لغو می‌کند.»

فلاح افزود: «دسته دوم پیامک‌های تبلیغاتی هستند که با استفاده از شماره‌های شخصی افراد از جمله تلفن ثابت و تلفن همراه ارسال می‌شود که اپراتورها در قبال اینگونه پیامک‌ها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.»

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مورد پیامک‌های بانکی اعلام کرد: «با توجه به درخواست برخی نسبت به لغو پیامک‌های تبلیغاتی و برقراری سرویس‌های بانکی اپراتورها موظف به رعایت خواست مشتری هستند. متأسفانه برخی بانک‌ها روی سرشماره‌های مختص عملیات بانکی، تبلیغ می‌کنند که اپراتور نمی‌تواند کاری کند ولی این‌ها موارد محدودی بوده و نسبت به گذشته کمتر شده است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات