هشدار پلیس فتا در مورد اپلیکیشن های ماه رمضان

سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا درباره‌ی دانلود و استفاده از اپلیکیش‌های مذهبی و مرتبط با ماه رمضان هشدار داد و از هموطنان خواست این اپلیکیشن‌ها را از سایت‌ها و منابع معتبر تهیه کنند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سرهنگ علیرضا آذردرخش اعلام کرد: متأسفانه برخی از مجرمان سایبری با سوءاستفاده از مناسبت‌های مختلف به خصوص مناسبت‌های مذهبی به دنبال برانگیختن احساسات هموطنان و سوءاستفاده از آنها هستند.

او اضافه کرد: «یکی از اقدامات مجرمانه این افراد ارائه فایل‌ها و ادعیه‌های مذهبی برای دانلود است. برخی از این برنامه‌ها و فایل‌ها آلوده به بدافزار است که به هنگام دانلود به دستگاه فرد قربانی نفوذ می‌کند تا هدفش را اجرایی کند.»

آذردرخش ادامه داد: «به همین خاطر هموطنان باید نسبت به دریافت فایل‌ها از منابع نامعتبر دقت لازم را داشته باشند و هنگام نصب این گونه نرم‌افزارها از دادن مجوز دسترسی‌های مشکوک خودداری کنند. با کمی دقت می‌توان متوجه شد که این مجوزها هیچ ارتباطی به نوع فعالیت نرم افزار ندارد. لذا از نصب این گونه نرم‌افزارها باید خودداری شود.»

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا افزود: «برخی دیگر از این سایت‌ها اقدام به دریافت وجه در قبال خدماتی می‌کنند که یا آن خدمات ارائه نمی‌شود یا با هدف کلاهبرداری و برداشت غیر مجاز انجام می‌شود.»

سرهنگ آذردرخش توضیح داد: «کاربران هنگام پرداخت وجوه موردنظر مراقب سایت‌های جعلی فیشینگ باشند. مجرمان سایبری با طراحی صفحات جعلی شبیه به صفحات پرداخت بانک به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هموطنان هستند. بنابراین دقت زیاد در وارد کردن آدرس سایت بسیار مهم است و کاربران باید دقت داشته باشند که سایت‌های مهم در فرم ورود اطلاعات خود از پروتکل HTTPD استفاده می‌کنند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات