تست نهایی ترابردپذیری آغاز شد؛ یک هفته تا آغاز طرح

دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از تست نهایی طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه اطلاع داد و اعلام کرد که در صورت موفق بودن این تست، احتمالاً هفته آینده این طرح عملیاتی شود. با اجرای طرح ترابردپذیری مهاجرت کاربران بین اپراتورها بدون تعویض یا تغییر شماره امکان پذیر می‌شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

صادق عباسی شاهکوه در مورد اجرای طرح ترابردپذیری توضیح داد:«شرایط اجرای طرح برای همه‌ی مشترکان تلفن همراه، تقریبا آماده است. در این زمینه تست‌های اولیه را برای اطمینان از آمادگی شبکه‌ اپراتورهای تلفن همراه انجام داده و اطمینان حاصل کرده‌ایم. در تست‌های متعددی که تا کنون برای اجرای ترابردپذیری شماره تلفن همراه انجام داده‌ایم که در آنها با مشکلی روبرو نشده‌ایم.»

معاون رگولاتوری ادامه داد:«البته این تست‌ها برای تعداد محدود سیم‌کارت انجام شده است. به همین خاطر قصد داریم در تست نهایی شبکه را برای کل مشترکان آزمایش کنیم تا مطمئن شویم پس از مهاجرت مشترکان به اپراتور دیگر، در برقراری مکالمه و پیامک، مشکلی به‌وجود نمی‌آید.»

عباسی شاهکوه افزود:«تا پیش از این مهاجرت یک سیم‌کارت به شبکه اپراتور دیگر را به صورت تک به تک تست کرده‌ایم با ۹۹ درصد موفقیت همراه بوده است. هم اکنون در تست پایانی، قرار است مهاجرت مشترکان به شبکه‌ اپراتور‌های دیگر را در کل شبکه و شرایط واقعی تست کنیم تا اطمینان کامل از عدم ایجاد اختلال در صورت اجرای طرح حاصل شود.در صورت موفقیت آمیز بودن تست نهایی، ممکن است ظرف یک هفته آینده طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه عملیاتی شود.»

به گفته شاهکوه، ممکن است در ابتدای اجرای این طرح، امکان مهاجرت به اپراتورها را برای تعداد محدودی مشترک فراهم شود تا شبکه‌های اپراتورها از لحاظ فنی دچار اختلال نشود اما پس از آن، امکان استفاده از این طرح بدون محدودیت خواهد بود.  تمامی مراحل اجرای این طرح الکترونیکی است ولی مرحله‌ی تحویل و دریافت سیم‌کارت توسط مشترک، به صورت فیزیکی خواهد بود.

هزینه هر بار ترابردپذیری هر مشترک تلفن همراه میان دو اپراتور ۵ هزار تومان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات