مدیرعامل زیرساخت: قیمت هر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند از ۱.۷ میلیارد به ۹ میلیون تومان رسیده است

یک‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مراسم افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده تهران با وعده راه اندازی مرکز تبادل ترافیک داده در شیراز، مشهد و تبریز اعلام کرد که قیمت هر ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند از ۱.۷ میلیارد به ۹ میلیون تومان رسیده است.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی در مراسم گرامیداشت روز ارتباطات گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات یک پتانسیل خوب برای جایگزینی درآمدهای نفتی است. اگر شرکت گوگل توانایی کسب و کار در ایران را داشت، بنا به اعلام این شرکت، سالانه ۴۴۸ میلیون درآمد داشت.

مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات اعلام کرد: «راه حل رفع مشکلات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است. با شبکه ملی اطلاعات می توان منافع اینترنت و شبکه را به صورت ملی در ایران راه انداخت.»

او گفت: «برای دریافت یک پورت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پیش از این باید هر شرکت اینترنتی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به زیر ساخت پرداخت می‌کرد که این قیمت امروز در شبکه ملی اطلاعات به ۹ میلیون تومان رسیده است.»

جهرمی بیان کرد: «مهمترین پیام افتتاح امروز ارتباطات زیرساخت برای شرکت‌های نرم‌افزاری، چشم‌پوشی دولت از برخی درآمدها است. امروز زنجیره بخشی از شبکه‌ ملی اطلاعات کامل می‌شود. مدل این شبکه در زیرساخت شکل گرفته که باید به سرعت با کمک دوستان دیگر حوزه تکمیل شود.»

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، دیشب حدود ۸ گیگابیت از ترافیک کشور در مرکز تبادل ترافیک داده تهران محلی‌سازی شد و به تدریج ترافیک های بیشتری در تبریز شیراز و مشهد بومی می‌شود.

با افتتاح مراکز تبادل ترافیک داده شیراز، مشهد و تبریز دیگر نیازی به ارسال و دریافت دیتا و اینترنت به تهران نیست. بدین ترتیب مسیر دریافت و ارسال داده در شهرهای کشور نزدیک شده و سرعت کاربران نیز در آینده بیشتر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات