قیمت ترابردپذیری شماره تلفن همراه مشخص شد

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هزینه‌ها و تعرفه‌های طرح ترابردپذیری را تصویب کرد. بر این اساس اپراتورهای پذیرا (یا همان مقصد) می‌توانند تنها یکبار از مشترکانی که قصد مهاجرت به شبکه‌ی آنها را دارند، هزینه دریافت کنند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات در جلسه ۲۳۲ خود قوانین، مقررات و هزینه‌های طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه را برای همه اپراتورها مصوب و اعلام کرد.

بر اساس صورتجلسه ۲۳۲ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اپراتور پذیرا تنها یک‌بار آن هم در ابتدای کار می‌تواند تعرفه و هزینه‌ی این کار را دریافت کنند.

این مبلغ در صورتجلسه این کمیسیون ۵هزار ریال برابر با ۵۰۰ تومان تعیین شده است. البته مبلغ حروفی نوشته شده در این صورت جلسه ۵۰۰۰۰ نوشته شده است که می‌تواند بعدها باعث دردسر شود.

البته حتی اگر این مبلغ ۵ هزار تومان هم باشد باز برای بیشتر مخاطبانی که قصد جابجایی شماره‌شان را دارند به صرفه است.

مصوبه ترابردپذیری

بر اساس این مصوبه اپراتور پایه و اپراتور فرستنده حق دریافت هیچ مبلغی از مشترکان را ندارند.

همچنین اگر مشترک در هر مرحله از ترابردپذیری منصرف شود این مبلغ بازگشت داده نخواهد شد و مشترک باید این ریسک را بپذیرد.

ترابردپذیری شماره تلفن همراه به معنای جابه‌جایی شماره موبایل مشترکان میان اپراتورها است. یعنی مشترک در صورت نارضایتی از خدمات یا کیفیت سرویس‌های اپراتور موبایلش می‌تواند به شبکه‌ی تلفن همراه اپراتور دیگر مهاجرت کند. البته این مهاجرت تنها دو بار در هر سال مجاز است. با اجرای این طرح، اختیار شماره از اپراتور سلب شده و در اختیار مالک سیم‌کارت قرار می‌گیرد.

بدین ترتیب مشترکان همراه اول، ایرانسل و رایتل به راحتی می‌توانند به دیگر شبکه‌ها بروند و بدون دغدغه‌ی تغییر شماره، اپراتور موبایلشان را تعویض کنند.

احتمال می‌رود هفته دیگر و در روز ۲۷ اردیبهشت همزمان با روزجهانی ارتباطات بهره‌برداری رسمی از این طرح در مرحله‌ی اول اجرای آن شروع شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات