وزیر ارتباطات در WSIS 2016: توسعه ICT باید در خدمت اقتصاد، فرهنگ و علم باشد

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در WSIS 2016 یا همان اجلاس سران جامعه اطلاعاتی اعلام کرد که توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در خدمت اقتصاد دانش بنیان، رشد فرهنگی و ارتقای علمی باشد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در اجلاس سران جامعه اطلاعاتی که به عنوان بزرگترین گردهمایی بزرگ جهانی سالیانه‌ی سیاست‌‌گذاران صنعت ICT شناخته می‌شود، اعلام کرد که بهره برداری از فناوری اطلاعات و ارتباطات باید زمینه‌ساز تحقق یک جامعه و اقتصاد دانش بنیان، رشد فرهنگی، ارتقای علمی و کاهش شکاف اجتماعی جوامع و شکوفایی اقتصادی آنها شود.

در این سخنرانی محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نماینده‌ی دولت جمهوری اسلامی ایران گفت:«توسعه‌ی اقتصادی و اجتماعی باید برای تقویت صلح، عدالت و کاهش جرم و جنایت در جوامع انسانی باشد. در این راستا همه‌ی کشورها اعم از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه، مسئولیت سنگین و همچنین نقش جدی دارند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ICT یکی از پیشران‌های توسعه‌ی جوامع مختلف به ویژه ایران است، اضافه کرد:«دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات همان نقش محوری و زیربنایی فناوری در توسعه بوده و هم اکنون برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساحتی این فناوری را برای رونق کسب‌وکار و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور هدایت کرده است.»

به گفته‌ی محمود واعظی، توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات از جمله اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهوری اسلامی ایران است. 

وزیر ارتباطات اضافه کرد:«بر همین اساس توانستیم در این دولت علاوه بر توجه به بومی‌سازی فرآیندها و فعالیت‌های به‌روز دنیا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تلاش برای انتقال دانش آن به کشور، به سراسری کردن 3G و 4G، افزایش کاربران اینترنتی و دامنه‌ی نفوذ آن، سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات روستایی و رساندن اینترنت پرسرعت به بسیاری از روستاهای کشور، تکمیل و ارائه‌ی خدمات مبتنی بر شبکه‌ی ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، آموزش‌های الکترونیکی، سلامت الکترونیک و حمایت از ایده‌ها در جهت تولید محتوای بومی بپردازیم.»

اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی WSIS 2016 از ۲ تا ۶ مه (۱۳ تا ۱۷ اردیبهشت) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات