پیش‌ بینی تعیین کف قیمت برای اینترنت موبایل؛ رگولاتوری حقوق کاربران و اپراتورها را پایمال می‌کند؟

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون رگولاتوری از احتمال تعیین قیمت کف اینترنت موبایل اطلاع داد. با توجه به این موضوع بسته‌های اینترنت موبایل در صورت تحقق این پیش‌بینی گران شده و قدرت رقابت اپراتورها از بین می‌رود که سبب پایمال شدن حقوق کاربران و همه اپراتورها می‌شود. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا ممکن است سازمان تنظیم مقررات جلوی ارائه‌ی بسته‌های ارزان‌قیمت اینترنت را بگیرد؟» گفت:«فعلا دخالتی در بحث بسته‌های اینترنت موبایل نداریم، اما در آینده ممکن است برای این بخش به غیر از رقمی که به عنوان سقف انتخاب می‌شود، رقمی را هم به عنوان کف قیمت در نظر بگیریم.»

شاهکوه افزود:«در این خصوص جلسات و نظرخواهی‌هایی با حضور فعالان بخش‌های مختلف صورت خواهد گرفت. البته در حوزه OTT‌ها به تازگی شورای عالی فضای مجازی نیز ورود پیدا کرده و قرار است مصوبات کلی توسط این بخش صادر شود که با صدور این ابلاغیه اوضاع در این بخش تا حدی بهبود خواهد یافت.»

در صورت تحقق پیش‌بینی معاون رگولاتوری در مورد تعیین کف قیمت اینترنت موبایل، رگولاتوری به جای ایجاد فضایی برای رقابت اپراتورها آنها را مجبور به حضور در فضای اجباری می‌کند. این از بین رفتن فضای رقابت مغایر با اهداف اصلی رگولاتوری است.

در ضمن با اجرای تعیین کف قیمت، همه اپراتورها و کاربران ضرر می‌کنند. این ضرر برای همراه اول و ایرانسل به خاطر سهم بازار اول و دوم بازار موبایل و داشتن مشتریان چند ۱۰ میلیونی محسوس‌تر است و حقوق‌شان بیشتر پایمال می‌شود. البته این حرف به معنای ضرر نکردن رایتل نیست و حق این اپراتور در حال رشد نیز زیر سئوال می‌رود.

البته کاربران اینترنت همراه هر سه اپراتور نیز ضرر بیشتر می‌کنند و این باعث می‌شود نارضایتی مشترکان اینترنت و موبایل در ایران بیش از پیش شده و از طرفی فشارهای روی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را چند برابر کند.

احتمالاً این اعلام در چند روز آینده با واکنش‌های متفاوت کاربران، کارشناسان و اپراتورها روبرو می‌شود. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات