رونمایی از شیوه جدید خرید با کارتخوان در نمایشگاه کتاب تهران

دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
روش جدیدی برای کارت‌خوان‌های نمایشگاه کتاب رونمایی شده که با استفاده از فناوری جدید، وارد کردن رمز را توسط سیم‌کارت و موبایل منحصر به فرد امکان‌پذیر ساخته و امنیت پرداخت را بالا می‌برد. نصب بیش از ۴ هزار دستگاه کارت‌خوان ثابت و سیار و فراهم بودن سایر روش‌های پرداخت الکترونیکی در نمایشگاه کتاب امسال، خرید را برای مراجعه‌کنندگان و فروشندگان آسان و سریع می‌کند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

حامد منصوری مدیرعامل شرکت آسان پرداخت در نشستی خبری با حضور خبرنگاران درباره‌ی تمهیدات فراهم شده برای نمایشگاه گفت: «امسال علاوه بر تجهیز تمامی غرفه‌های نمایشگاه به بروزترین تکنولوژی POS دنیا، برای اولین بار در کشور امکان خرید کتاب و پرداخت هزینه بدون کارت فیزیکی و از طریق اپلیکیشن فراهم شده است.»

وی افزود: «شرکت آسان پرداخت با همکاری بانک شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد و اسلامی، صدور و پرداخت هزینه‌ی بن‌کارت مجازی را از طریق اپلیکیشن آپ فراهم آورده است . با این روش علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، بازدیدکنندگان نمایشگاه به راحتی پرداخت‌های خود را از طریق اپلیکیشن آپ انجام داده و رسید خرید آنها توسط دستگاه POS پذیرنده در همان غرفه به سرعت چاپ می‌شود . گفتنی است هزینه‌ی اینترنت اپلیکیشن آپ در طول مدت نمایشگاه برای تمامی مشترکین اپراتورهای همراه اول ،ایرانسل و رایتل رایگان است .

به گفته‌ی منصوری، در طول دوره‌ی برگزاری نمایشگاه کتاب در سال ۱۳۹۴ ، حدود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تراکنش از طریق دستگاه‌های pos انجام شد و امسال آمادگی انجام تراکنش‌های بیشتر هم ایجاد شده است. وی افزود:

مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات به عنوان بانک عامل نمایشگاه کتاب سال گذشته، از عملکرد آسان پرداخت در پوشش‌دهی پرداخت‌های الکترونیک بازدیدکنندگان رضایت کامل داشتند. امیدوار هستیم که امسال نیز با زیر ساختهایی که از هفته‌های قبل، مقدمات آن انجام شده و تیم اجرایی متخصص در بخش فنی، باز هم رضایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بانک عامل ، (ناشران و غرفه داران ) و در نهایت بازدید کنندگان را جلب کنیم .

مدیرعامل آسان پرداخت ادامه داد: «مانند هر سال کارهای مربوط به زیر ساخت فنی اعم از اتصالات، سرور ، سرعت و posهای پورتابل انجام شده است. همچنین در حدود ۴۰۰۰ عدد دستگاه POS از طریق حدود ۱۵۰۰ پذیرنده آماده خدمات دهی است . ضمن اینکه امکان برقراری ارتباط برای پوزهای بدون سیم فراهم شده است تا در صورت بروز مشکل در ارتباط پوزهای ثابت، خللی در فرایند پرداخت ایجاد نشود.»

وی در مورد اینکه فرآیند انتخاب آسان پرداخت به عنوان مجری پرداخت الکترونیک نمایشگاه کتاب به چه صورت بوده است ، گفت: «پس از اینکه بانک شهر به عنوان بانک عامل پرداخت در نمایشگاه کتاب  انتخاب شد، این بانک برای انتخاب psp اقدام به برگزاری مناقصه کرد و طی این فرآیند شرکت آسان پرداخت برای پوشش‌دهی پرداخت الکترونیک نمایشگاه کتاب انتخاب شد.»

وی در ادامه افزود: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سهولت دسترسی دانشجویان به بن کتاب، نسبت به صدور بن مجازی کتاب با همکاری بانک شهر و شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) اقدام کرد. با این حال انتخاب میان صدور بن مجازی یا خرید و دریافت بن فیزیکی با متقاضی (دانشجویان ) است.»

مدیرعامل آسان پرداخت درباره‌ی امنیت روش استفاده از بن‌کارت مجازی و اپلیکیشن آپ نیز گفت: «نرم‌افزار  موبایلی آپ روی بستر اینترنت و با لحاظ نمودن تمام موارد و مسائل امنیتی بانک مرکزی و شاپرک، راه‌اندازی شده  است. در حال حاضر پرداخت از طریق این اپلیکیشن از امن‌ترین روش‌های موجود پرداخت در بستر موبایل است. در موارد مشابه و رایج پرداخت‌های اینترنتی روی موبایل، باتوجه به استفاده از درگاه پرداخت در نرم‌افزارهای دیگر، مسئولیت برقراری امنیت با مالک نرم‌افزاری است که نصب کردهاید؛ در حالی‌که مالک آپ خود دارای مجوز psp است و تمام موارد امنیتی را رعایت کرده است. ضمن اینکه تنها  pspها مجوز پوشش‌دهی این نوع پرداخت غیر حضوری را دارند.»

وی افزود: «به زبان ساده‌تر می توان گفت شرکت آسان پرداخت پرشین در چارچوب الزامات و مقررات شرکت شاپرک و بانک مرکزی جمهوری اسلامی، انواع خدمات پرداخت الکترونیک را پوشش می‌دهد. لازم به ذکر است که علاوه بر خرید از نمایشگاه کتاب می توان انواع پرداخت های غیر حضوری مانند خرید شارژ تلفن همراه ، شارژ اینترنت، پرداخت قبوض خدماتی، پرداخت جرائم رانندگی، نیکوکاری و  صدور بیمه‌نامه و غیره را از طریق اپلیکیشن آپ به آسانی و در کمترین زمان انجام داد.»

منصوری ادامه داد: «تا کنون نزدیک به ۱۸۰ هزار بن کارت کتاب صادر شده که بالغ بر ۳۵ درصد آنها بن کارت مجازی هستند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات