رئیس جمهوری: حق نداریم در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم؛ فضای مجازی ابزاری برای مبارزه با فساد

دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع کارکنان وزارت ارتباطات و فعلان این صنعت با تاکید بر اصل امنیت ارتباطات در اسلام و قانون اساسی اعلام کرد که حق نداریم در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم. حسن روحانی شفاف شدن امور دولت و وزارتخانه‌ها را یکی از راه‌های مبارزه با فساد دانست. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر شد تا در غیاب خبرنگاران بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با وزیر و کارکنان این وزارت و همچنین برخی از فعالان صنعت ICT دیدار کند.

روحانی در این دیدار با اشاره به اصل امنیت در اسلام و قانون اساسی ایران اعلام کرد: «حق نداریم در زندگی خصوصی مردم دخالت کنیم تا مردم به ما اعتماد کنند. در شبکه ملی اطلاعات گام‌های خوبی برداشته شده و چارچوب آن نیز، در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده تا ارتباطات امنی را برای مردم ایجاد کند.»

رئیس جمهوری در مورد دولت الکترونیک توضیح داد: «باید فساد را از ریشه بخشکانیم و ایجاد دولت الکترونیک یکی از راه‌های مبارزه با فساد است. یکی از راه‌های مبارزه با فساد شفاف شدن امور در فضای مجازی است و بدین ترتیب می‌توانیم همه امور وزارتخانه را در اختیار مردم قرار دهیم و این موضوع جلوی فساد را خواهد گرفت.»

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در استفاده از فناوری باید اخلاق، هویت ایرانی و دین مردم مد نظر گرفته شود، اضافه کرد: «باید راه درست را پیش بینی کنیم و از هوشمندانه‌ترین و کم‌‌هزینه‌ترین راه، برای پالایش‌های ضروری استفاده کنیم.»

روحانی به استفاده از فناوری‌های دیگران، سرمایه‌گذاری در عرصه فناوری و بازار رقابتی اشاره کرد و توضیح داد: «لازم است از توان سرمایه‌داران داخلی، ایرانی‌های مقیم خارج از کشور و خارجی‌ها استفاده کنیم و از فناوری‌های دیگران نیز بهره‌برداری کنیم زیرا همه چیز را نمی‌توان از صفر آغاز کرد. هر موضوع و هر دانشی اگر برای دولت یا غیر دولت انحصاری باشد، معضلاتی را به همراه خواهد داشت، در حالی که پیشرفت در سایه رقابت سالم به وجود می‌آید.»

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: «ارتباطات نقش فوق‌العاده‌ای در کیفی کردن زندگی مردم دارد. در گذشته برخی‌ فکر می‌کردند که تلفن و موبایل امری تجملی است اما امروز موبایل جزئی از زندگی و سبک زندگی مردم شده است.»

حسن روحانی با اشاره به اینکه از هر ابزاری می‌توان استفاده نادرست یا درست داشت، در رابطه با تعطیلی فضای مجازی و استفاده نکردن از ابزار فناورانه تصریح کرد: «علم و قلم مقدس است اما بشر می‌تواند از علم و قلم نیز سوءاستفاده کند و این به آن معنا نیست که علم تعطیل و قلم شکسته شود. با این تفکر که اگر چیزی کمی ضرر داشت کلاً آن را جمع کنیم، زندگی بشر مختل می‌شود. تعلیم و تربیت برای آگاهی بخشی نسل جوان ضروری است و از سوءاستفاده در برخورداری از فناوری‌های ارتباطی جلوگیری می‌کند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات