ایرانیان چه گوشی‌هایی را بیشتر می‌خرند؟

جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های هوشمند در ایران طرفداران زیادی دارد و گوشی‌های زیادی هر ساله در بازار خرید و فروش می‌شود. بازار تلفن همراه ایران در دوره تحریم‌ها هم از گوشی‌های جدید در بازارهای جهانی خالی نشد و رقابت برندها در بازار ایران بسیار داغ بود. اما ایرانیان چه گوشی‌هایی را بیشتر می‌خرند؟ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

 تعداد گوشی‌های هوشمند در دست ایرانیان زیاد می‌شود و روز به روز بر تعداد افرادی که گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. چندی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزان گوشی‌های همراه در دست ایرانیان را حدود ۲۵ میلیون دستگاه اعلام کرد.

این شرایط در سطح بازار هم مشهود است و دیگر کاربران برای خرید موبایل‌های ساده اقدام نمی‌کنند. البته این به معنای خرید گوشی‌های گران‌قیمت و بالای یک میلیون تومان توسط اکثر مردم نیست.

رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و تجهیزات جانبی نیز با تأیید آمار خرید زیاد گوشی‌های هوشمند، معتقد است در حال حاضر اکثر مردم به دنبال گوشی‌هایی هستند که قیمت آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد.

افشار فروتن رئیس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، موبایل و تجهیزات جانبی خرید اعلام کرد: «گوشی‌هایی با ظاهر مناسب و قیمت نازل از مهم‌ترین اولویت‌های مشتریان بازار موبایل به شمار می‌رود که این مساله ایجاب می‌کند رقابت بیشتری در این عرصه میان تولید‌کنندگان گوشی‌های تلفن همراه وجود داشته باشد.»

در حال حاضر اکثر خریداران بازار موبایل به دنبال تلفن‌های هوشمند با قیمتی بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان هستند. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که سال گذشته اعلام شده بود که میانگین رقمی که مشتریان بازار برای خرید گوشی‌های تلفن همراه خرج می‌کنند رقمی حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. به این ترتیب آمارها نشان می‌دهند که کاربران ایرانی از گوشی‌های پایین رده به سمت گوشی‌های میان رده تمایل پیدا کرده‌اند. طی سال‌های اخیر با پیشرفت سخت‌افزارهای مورد استفاده در گوشی‌های همراه، موبایل‌های میان رده به گزینه‌های بسیار خوب تبدیل شده‌اند و نیازهای اکثر کاربران را پاسخ می‌دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات