شاید نکسوس 8 به‌همراه پردازنده‌ی 4 هسته‌ای 64 بیتی اینتل به بازار عرضه شود

سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا اخباری در مورد عرضه‌ی یک تبلت 8 اینچی از گوگل با نام نکسوس 8 منتشر شد که از احتمال عرضه‌ی آن در اواخر تیرماه سال آتی سخن به میان آورده بود. یکی از شایع‌ترین گمانه‌ها که در مورد این تبلت 8 اینچی وجود دارد، احتمال عرضه‌ی این تبلت به‌همراه پردازنده‌‌ای از خانواده‌ی پردازنده‌های کمپانی اینتل است.
تبلیغات

احتمالا این تبلت به‌همراه یک پردازنده‌ی 64 بیتی چهارهسته‌ای اتم Moorefield همراه خواهد شد که اینتل در جریان برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون از آن پرده برداشت. پردازنده‌ی Moorefield در فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتزی کار می‌کند و از یک پردازنده‌ی گرافیکی پیشرفته به‌همراه پشتیبانی از حافظه‌های با سرعت انتقال بالا بهره می‌برد. همچنین این پردازنده‌ از راهکار LTE اینتل نیز پشتیبانی می‌کند که امکان برقراری اتصالات پیشرفته LTE‌را برای کاربران فراهم می‌کند.

براساس گزارش‌هایی که در این رابطه منتشر شده است، پردازنده‌ی Moorefield به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR G6430 عرضه خواهد شد. این پردازنده‌ی گرافیکی 20 بار سریع‌تر و 5 بار بهینه‌تر از پردازنده‌های گرافیکی سری 5 اینتل است.

اینتل علاوه بر این تبلت، از آغاز همکاری با کمپانی ایسوس خبر داده است. ایسوس تولیدکننده‌های تبلت‌های نکسوس 7 گوگل بوده و اخیرا نیز شایعاتی در مورد تولید نکسوس 8 توسط این کمپانی به گوش رسیده است. گویا ایسوس و اینتل در نظر دارند تا در سال جاری میلادی تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌هایی را با پردازنده‌های اینتل به بازار عرضه کنند. شاید اولین محصول که زائیده‌ی این همکاری است، نکسوس 8 باشد که پردازنده‌ی 64 بیتی 4 هسته‌ای اینتل را به آغوش خواهد کشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات