آشنایی با نقاط قوت و ضعف تبلت‌هایی که در ماه‌های آتی عرضه می‌شوند

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
مطالعه 5 دقیقه
این روزها دیگر واژه‌ی تبلت واژه‌ی غریبی نیست؛ همه آن را می‌شناسند و خیلی‌ها برای کاربردهای خاص خود، مدل‌هایی را مدنظر قرار داده‌اند. مدل‌ها و قیمت‌ها، متنوع و رقابتی شده و حالا انتخاب و خرید یک تبلت، ساده‌تر شده است. در این بازار شلوغ و رنگارنگ، همه نوع محصول وجود دارد؛ ولیکن این تنوع زیاد علاوه بر اینکه انتخاب را ساده می‌کند، آن را مشکل هم می‌کند؛ چرا که باید به مشخصات اصلی هر مدل توجه کرد و در نهایت از میان انبوه تبلت‌ها، مناسب‌ترین مدل را برگزید. در این مقاله می‌خواهیم مشخصه‌های خوب و بد تبلت‌هایی که در ماه‌های پیش رو روانه‌ی بازار می‌شوند را بررسی کنیم. با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

Acer Iconia A1-830

این تبلت ظاهری شبیه به آیپد مینی اپل دارد؛ ولیکن قیمت آن بسیار پایین‌تر است (149 دلار). بنابراین بسیاری از افراد به جای تبلت محبوب 7.9 اینچی اپل، این تبلت ارزان را می‌پسندند. اما تنها شباهت این دو تبلت به ظاهرشان محدود می‌شود. A1-130 از نظر سخت‌افزاری با تبلت گران‌قیمت اپل قابل قیاس نیست؛ چرا که در آن پردازنده‌ی 2 هسته‌ای Z2560 اینتل با سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتز جا خوش کرده است.

upcoming-tablets-1

زمان عرضه بنابر اعلام Acer، فصل اول سال 2014 است.

Alcatel OneTouch Evo 8HD

این تبلت 8 اینچی هم جزء محصولات رده پایین است که 299 دلار برایتان هزینه دارد. به همراه آن یک کاور کیفی‌شکل عرضه می‌شود که اعلانیه‌ها را به صورت طرح‌های LED نمایش می‌دهد.

upcoming-tablets-2

پردازنده‌ی 2 هسته‌ای Cortex-A9 با سرعت 1.6 گیگاهرتز و دوربین‌های 3.2 و 2 مگاپیکسلی حاکی از ضعیف بودن سخت‌افزاری این تبلت است.

Alcatel One Touch Pop 7

محصولات این خانواده هم سخت‌افزار خوبی ندارند. مدل 7 اینچی صفحه‌نمایش معمولی و نه IPS، با رزولوشن 1024 در 600 پیکسل دارد. پردازنده‌ی 2 هسته‌ای آن نیز محصول MediaTek با سرعت 1.3 گیگاهرتز است. مدل 8 اینچی هم نمایشگری با رزولوشن 1280 در 800 پیکسل دارد. دوربین جلو 0.3 مگاپیکسلی و دوربین پشتی 2 مگاپیکسلی است.

upcoming-tablets-3

در مورد زمان عرضه و قیمت، فعلاً اطلاعی در دست نیست.

Archos 90 Neon و مدل‌های 97 و 101 نئون

برخلاف نام نئون با یک تبلت 9 اینچی که نمایشگر معمولی دارد روبرو هستیم. رزولوشن صفحه‌نمایش 800 در 480 پیکسل و به عبارتی بسیار پایین است. پردازنده‌ی 4 هسته‌ای با سرعت 1.4 گیگاهرتز و شکاف کارت حافظه‌ی microSD هم در این تبلت وجود دارد. رزولوشن مدل 9.7 اینچی و 10.1 اینچی کمی بیشتر و سرعت پردازنده‌ی آن کمی بالاتر است؛ اما در مجموع سرعت تمام مدل‌های این خانواده بر خلاف دو سری کربن و کبالت خوب نیست. مدل 101 یا 10.1 اینچی رزولوشن مدل 9 اینچی را حفظ کرده، ولیکن خروجی HDMI هم دارد.

upcoming-tablets-4

زمان دقیق عرضه‌ی این تبلت‌ها هنوز اعلام نشده است.

Asus Transformer Book Duet TD300

یکی دیگر از ترنسفورمرهای ایسوس که با توجه به نام آن یک تبدیل‌شونده‌ی دوتایی است. در واقع این محصول هیبریدی قابل استفاده به صورت تبلت و لپ‌تاپ است. علاوه بر حالت کاربرد، سیستم عامل Windows 8.1 و اندروید روی آن وجود دارد و به راحتی می‌توان بین هر دو سیستم عامل سوییچ کرد.

پردازنده‌ی 4 هسته‌ای Core i7 اینتل، 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی خبر از یک محصول قدرتمند و بسیار سریع می‌دهد که نظر هر کاربری را به خود جلب می‌کند.

upcoming-tablets-5

پورت‌های USB 2.0 و USB 3.0، HDMI، LAN و شکاف کارت حافظه‌ی microSD را به سخت‌افزار خوب این تبلت هیبریدی اضافه کنید؛ بنابراین Asus Transformer Book Duet TD300 برای هر نوع کاربردی مناسب به نظر می‌رسد.

هنوز زمان عرضه‌ی این ترنسفورمر ایسوسی اعلام نشده است.

Asus Transformer Book Trio

یک تبلت تبدیل‌شونده‌ی دیگر با نمایشگر 11.6 اینچی که ممکن است به صورت تبلت، لپ‌تاپ و در نهایت مانیتور استفاده شود. علاوه بر این، اندروید 4.2 و ویندوز 8 روی آن نصب شده که می‌توان بین دو سیستم عامل به راحتی سوییچ کرد.

upcoming-tablets-6

پردازنده‌ی اصلی نهایتاً یک Core i7 است و برای اندروید هم یک اتم 1.6 گیگاهرتزی یعنی مدل Z2760 انتخاب شده. صفحه‌نمایش فول ‌اچ‌دی و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم را در کنار دو پردازنده‌ی خوب آن قرار دهید تا متوجه کارایی بالای این تبدیل‌شونده‌ی ایسوسی شوید.

پیشتر در زومیت به بررسی این تبلت پرداختیم.

Samsung Galaxy TabPro 12.2

این تبلت جدید 12 اینچی سامسونگ، رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل دارد و پردازنده‌ی آن بسیار سریع است. به همراه آن استایلوس S Pen هم عرضه شده و در نهایت سیستم‌عامل ظاهری مجله‌مانند دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد این تبلت به بررسی اختصاصی زومیت که هم‌زمان با نمایشگاه CES 2014 منتشر شده توجه فرمایید.

upcoming-tablets-7

زمان عرضه‌ی این تبلت عظیم‌الجثه فصل اول سال 2014 است. بنابراین به زودی در بازار ایران هم حاضر می‌شود.

Sharp Mebius Pad

این تبلت رده‌اول هم مثل تبلت‌های جدید سامسونگ دارای رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل یا 2K است؛ اندازه‌ی قطر صفحه‌نمایش آن 10.1 اینچ است و قرار است ضدآب و همچنین ضد گرد و خاک باشد. پردازنده‌ی این تبلت احتمالاً Z3370 اینتل است؛ یک اتم 4 هسته‌ای که قرار است ویندوز 8.1 را اجرا کند.

زمان عرضه‌ی تبلت جالب شارپ هم فصل اول سال 2014 است. متأسفانه قرار است این تبلت تنها در بازار ژاپن عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات