عرضه‌ی جهانی تبلت‌ها در سه‌ماهه‌ی جاری، 15 تا 20 درصد کاهش خواهد یافت

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
هم‌اکنون در دوران پست‌پی‌سی‌ها قرار گرفته‌ایم. تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند، استیلای پی‌سی‌ها و کامپیوترهای شخصی را پایان بخشیده و خود تاج کیانی بر سر نهاده‌اند. یکی از دلایل این امر، عدم نیاز کاربران به داشتن سیستمی با انعطاف و توانایی بالای پی‌سی‌ها است؛ چراکه اغلب افراد از ابزار خود به‌منظور گشت‌و‌گذار در اینترنت، چک کردن ایمیل‌ها، مطالعه و برخی دیگر از کارهای روزمره استفاده می‌کنند.
تبلیغات

تبلت‌ها نقش غیرقابل انکاری در حکم‌رانی ابزار‌های قابل حمل دارند؛ اما نمی‌توان سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات سال نوی میلادی را با سایر زمان‌ها مقایسه کرد؛ چراکه فروش در سایر ماه‌های سال، مخصوصا سه‌ماهه‌ی پس از تعطیلات سال نوی میلادی یا به بیان بهتر سه‌ماهه‌ی کنونی، به شدت کاهش خواهد داشت.

براساس گزارش منتشر شده در دیجی‌تایمز، فروش تبلت‌ها در سه‌ماهه‌ی جاری کاهشی 15 تا 20 درصدی را تجربه خواهد کرد. دیجی تایمز گزارش خود را با استناد به اطلاعات ارائه شده از زنجیره‌ی تولیدکنندگان ابزارها و قطعات مورد نیاز برای تولید تبلت‌ها تهیه کرده و منتشر ساخته است. تحلیل‌گر دیجی‌تایمز بر این اعتقاد است که اپل درسه‌ماهه‌ی جاری، 18 میلیون دستگاه آیپد را به بازار عرضه خواهد کرد که نشان از کاهشی 22.7 درصدی در مقایسه با سه ماهه‌ی منتهی به سال نوی میلادی دارد. اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی 26 میلیون دستگاه آیپد به بازار عرضه کرد. لازم به ذکراست که اپل تا حدودی امیدوارانه به سه‌ماهه‌ی جاری می‌نگرد؛ بطوریکه پیش‌بینی فروش 20 میلیون تبلت را انجام داده است.

با اینکه انتظار می‌رود اپل با کاهش فروش تبلت‌های خود روبرو باشد، اما سامسونگ به سوی کاهش فاصله‌‌ی موجود پیش خواهد رفت. به‌نظر می‌رسد سامسونگ در سه‌ماهه‌ی جاری، 4 میلیون دستگاه از سهم‌فروش تبلت‌های اپل را مال خود کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات