
سامسونگ هماکنون تاج فرمانروایی بر بازار گوشیهای هوشمند را از آن خود نموده است و بطور مشخص میدان نبرد بعدی این شرکت با اپل، در زمینهی تبلتها خواهد بود.آمارهای تحلیلی نشان میدهند که تبلتهای گلکسی سامسونگ، با گرفتن سهم آیپد در بازارهای نوظهور و در حال توسعه، در حال رساندن این شرکت به اپل هستند.
اپل در سال 2012، بزرگترین سهم را در تمامی بازارها به خود اختصاص داده بود؛ اما آنچه از آمارهای سال 2013 بر میآید نمایانگر پیشیگرفتن سامسونگ در بازارهای مرکز و شرق اروپا (25 درصد)، آمریکای لاتین (22.8 درصد)، خاورمیانه و آفریقا (18.3 درصد) از آیپدهای اپل است. این اعداد برای اپل در مقام مقایسه، به ترتیب 22.5، 22.3 و 17.7 درصد بوده است. البته این بازی همچنان ادامه دارد و اپل سلطهی خود را بر روی بازارهای توسعهیافتهی دیگر نظیر آمریکای شمالی، غرب اروپا و آسیا اقیانوسیه حفظ نموده است.
بر اساس گزارش Strategy Analytics، اپل در مقایسه با سال 2012 که در مجموع 74.2 میلیون آیپد فروخته و سهم 32.7 درصدی از بازار را در اختیار گرفته بود، طی سال گذشته 6.7 درصد از سهم بازار تبلتها را واگذار کرده است. در مقابل، سامسونگ طی سال 2013 سهم خود را دو برابر کرده و با فروش 41.7 میلیون تبلت گلکسی، سهم 18.3 درصدی را به خود اختصاص داده است. انتظار میرود طی سهماههی جاری، سامسونگ 14.6 میلیون تبلت فروخته و سهم 23.3 درصدی از بازار تبلتها را در اختیار خود گیرد.
تحلیلگران کاهش سهم اپل را با محدودبودن رنج دستگاههای تولیدی این شرکت مرتبط دانسته و انتظار دارند طی سال 2014، این شرکت با باز پسگیری بخشی از سهم خود، به 33.2 درصد از بازار برسد.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.