اچ‌پی با تبلت‌های اندرویدی 250 دلاری به بازار باز می‌گردد

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
اچ‌پی به دنبال بازگشت به دنیای تبلت‌ها است و به نظر می‌رسد در ماه آتی میلادی 5 تا 6 تبلت مختلف را راهی بازار خواهد کرد. اما چه عاملی منجر به بازگشت اچ‌پی شده است؟ مطمئنا نمی‌توان نقش بازار‌هایی همچون هند و چین را کمرنگ دانست. پتانسیل بالای این بازارها همه‌ی تولیدکنندگان را مجاب به تولید محصولاتی ارزان‌قیمت و با کیفیت کرده است.
تبلیغات

تولیدکنندگان مطرح دنیای PC همچون اچ‌پی قادر به کسب موفقیت خاصی در دنیای تبلت‌ها نبوده‌اند. اما به‌نظر می‌رسد فروش خوب لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت این کمپانی، مسئولان آن را مجاب به بازگشت به دنیای تبلت‌ها کرده است. منابع نزدیک به HP خبر از عرضه‌ی گروهی از تبلت‌های ارزان قیمت به بازار داده‌اند و هدف را تسخیر بازار کشورهای در حال توسعه در سال آتی میلادی عنوان نموده‌اند.

تبلت‌های مذکور در اندازه‌های 6 یا 7 اینچی و با قیمت 250 دلار بصورت غیر-قراردادی به بازار عرضه خواهند شد و ضمنا از قابلیت مکالمه نیز برخوردار خواهند بود. تبلت‌های ارزان‌قیمت در بازار‌هایی همچون چین و هند فروشی ده برابر محصولاتی با سخت‌افزار بالا و قیمت به مراتب گران‌تر دارند. از‌این‌رو ورود به این بازارها منطقی به نظر می‌رسد. برای مثال سامسونگ گلکسی تب 7 اینچی خود را با قیمت 250 دلار به فروش می‌رساند که یکی از پرفروش‌ترین محصولات سامسونگ در این کشور است.

اگرچه گلکسی تب 3 تفاوت زیادی با نسل دوم این تبلت از لحاظ سخت‌افزاری ندارد، اما با توجه به بازاریابی و تبلیغات سامسونگ در کشور هند، گلکسی تب 3 سامسونگ با استقبال خوبی در این کشور مواجه شده است. همچنین با توجه به تعداد بالای کاربران لپ‌تاپ‌های اچ‌پی در کشور هند، این کمپانی می‌تواند با استفاده از این مزیت، فروش تبلت‌های خود را تضمین کند. شماری از تولیدکنندگان تبلت همچون ایسوس، ایسر و لنوو نیز به عرضه‌ی تبلت‌هایی با قیمت زیر 300 دلار در بازار هند پرداخته‌اند.

اچ‌پی برای موفقیت در رقابت با سایر تولیدکنندگان تبلت‌های ارزان قیمت در بازار هند، مشخصات بهتری را نسبت به رقبا برای تبلت‌های خود در نظر گرفته است. برای مثال هیچ‌یک ار تبلت‌های 250 دلاری موجود در بازار دارای صفحه‌ی نمایش با رزلوشون 720p نیستند در حالی که تبلت‌های 7 اینچ HP با صفحه‌ی نمایش HD به بازار عرضه خواهند شد.

نکته‌ی دیگر، قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 4G LTE است که در کشورهای چین و هند در حال پا گرفتن و جذب کاربران است. اچ‌پی نیز با درک این موضوع تبلت‌های خود را به این امکان تجهیز خواهد کرد. اچ‌پی با استفاده از چیپ Snapdragon 410 که از کانال‌های LTE پشتیبانی می‌کند، برتری دیگری را نیز نسبت به رقبا در اختیار خواهد داشت.

اما HP باید سریع‌تر از رقبا عمل کند. همانطور که می‌دانید سامسونگ درصدد ارائه‌ی 4 تبلت مختلف در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی است و سایر تولیدکنندگان نیز در حال بروزرسانی سخت‌افزاری تبلت‌های خود و ارائه‌ی مدل‌های بهتر و بهیود یافته‌ای نسبت به تبلت‌های موجود در بازار هستند. اچ‌پی باید قبل از سایر رقبا به بازار وارد شده و سهمی از بازار را در اختیار بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات