مقایسه صفحه نمایش Lumia 2520 با Surface Pro 2

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
صفحه نمایش بیشترین تاثیر را در تجربه‌ی کاربری تبلت‌ها دارد و ما قصد داریم صفحه نمایش دو تبلت محبوب ویندوزی را با یکدیگر مقایسه کنیم.
تبلیغات

صفحه نمایش خوب، یکی از آن مولفه‌هایی است که می‌تواند انتخاب کاربران را زیر و رو کند. اگر شما هم مثل ما کنجکاو هستید تا ببینید که مایکروسافت یا نوکیا، کدام یک در بکار گیری صفحه نمایش بهتر در تبلت‌هایشان موفق‌ بوده‌اند، با زومیت در ادامه این مطلب همراه شوید.

Display Mate یکی از برترین منابع مقایسه و تحلیل صفحه نمایش و تکنولوژی‌های مرتبط به آن‌هاست که به طور تخصصی در این حیطه فعالیت می‌کند. آخرین مقایسه این وبسایت از صفحه نمایش‌های دو تبلت ویندوزی لومیا 2520 نوکیا و تبلت سرفیس پرو 2 مایکروسافت نتایج جالب توجهی دارد که از برتری قاطعانه تبلت نوکیا بر محصول مایکروسافت خبر می‌دهد.

بر اساس نتایج این مقایسه، تبلت لومیا با اندازه 10.1 اینچی شدت روشنایی 684 نیت را ارائه می‌کند که رکورد خارق‌العاده‌ای به شمار می‌رود که تاکنون در محصولات همراه یافت نشده است. این عدد برتری 70 درصدی تبلت لومیایی را در برابر 394 نیت تولیدی توسط تبلت مایکروسافت نشان می‌دهد.

در زمینه میزان رنگ‌های نمایش یافته یا به عبارتی تعداد رنگ‌های قابل رویت بر روی صفحه نمایش،  تبلت نوکیا با کسب امتیاز 75 درصد، برتری 20 درصدی نسبت به امتیاز تبلت مایکروسافت به دست آورد. البته این امتیازها در مقابل امتیاز 100 درصدی که توسط بسیاری از تبلت‌های بازار ثبت می‌شود، رقم چندان خارق‌العاده‌ای نیست. در آخر، با اینکه هر دو تبلت زاویه دید خوبی داشتند،‌ اما باز هم دقت نمایش رنگ‌ها در زوایای مختلف در سرفیس مایکروسافت کمی کمتر از تبلت نوکیا است.

در آخر Display Mate به تبلت مایکروسافت، امتیاز B را داده که در توضیحات صفحه نمایش،‌ از آن به عنوان «صفحه نمایش خوب» یاد می‌شود. دلیل آن هم دقت پایین صفحه نمایش در نمایش رنگ‌ها اعلام شده است. در طرف مقابل، صفحه نمایش لومیای نوکیا امتیاز A- را از آن خود کرد و در توضیحات آن «صفحه نمایش خیلی خوب» به چشم می‌خورد. دلایل آن هم به غیر از روشنایی خیلی بالا در بخش نکات مثبت به دقت رنگ پایین به عنوان نکته‌ای منفی باز می‌گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات