آمار فروش در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013: غلبه اندروید در برابر لغزش آیپد

دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نبرد سپاه گوگل و اپل در تمامی حوزه‌های فناوری ادامه دارد، آمارهای فروش در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی حکایت از پیشروی فوق‌العاده اندروید دارد، اما اپل در حال تدارک حمله‌ای بی‌نظیر برای تعطیلات سال نوی میلادی است تا قلمرو از دست رفته‌ی خود را بازپس گیرد و اسلحه‌ی آن نیز آیپد ایر و آیپد مینی با صفحه‌ی نمایش رتینا هستند، که تحسین همگان را برانگیخته‌اند. مطمئنا تنها برنده‌ی این نبرد بی‌پایان، کاربران هستند که روز به روز قادر به‌ خرید محصولاتی کم‌نظیر می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا آمار فروش تبلت‌ها در سه‌ماهه‌‌ی سوم سال 2013 را مرور کنیم.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد اندروید یک‌به‌یک در حال فتح قله‌هایی است که روزی در تسخیر محصولات اپل بودند. در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 میلادی، تبلت‌های اندرویدی بیشترین درآمد حاصل از فروش را در مقابل آیپد اپل از آن خود کرده‌اند. کتی هوبرتی، تحلیل‌گر آژانس مورگان‌استنلی، با بررسی گزارش منتشر شده توسط IDC، به این نتیجه رسیده است. تبلت‌های اندرویدی درآمد بیشتری را نسبت به رقبای اپلی خود کسب کرده‌اند. هرچند در مقایسه با سال گذشته، این گزارش رشد کوچکی را برای آیپد نشان می‌دهد، اما حکایت از دست دادن سهم بیشتری از بازار جهانی تبلت‌ها دارد.

هوبرت در گزارش خود چنین اظهار نظر کرده است:

برای اولین بار در تاریخ، تبلت‌های اندرویدی سهم بیشتری را از درآمد حاصل از فروش تبلت‌ها به خود اختصاص داده‌اند. درآمد حاصل از فروش تبلت‌های اندرویدی در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2013 میلادی، 46.2 از کل درآمد فروش را به خود اختصاص داده‌اند که برای اولین بار آیپد اپل با سهم 45.6 درصدی را پشت سر گذاشته‌اند. همچنین اندروید با سهمی 66.7 درصدی از تبلت‌های به‌فروش رفته در مدت مورد نظر، افزایشی 8.2 درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بوده است، چرا که سهم تبلت‌های اندرویدی در مدت مشابه پارسال، 58.2 بود. می‌توان رشد چشم‌گیر اندروید را در گرو محصولات اندرویدی سامسونگ و لنوو عنوان کرد. اما آیپد اپل با کاهشی محسوس سهم 29.7 درصدی را از آن خود کرده است که نسبت به سهم 40.2 درصدی سال پیش، افتی چشم‌گیر در بازار داشته است.

علی‌رغم موفقیت اندروید در مدت موردنظر، به‌نظر می‌رسد آمار و ارقام در ماه‌های آتی رشد چشم‌گیری را برای آیپد نشان دهند، چراکه مطمئنا در تعطیلات سال نوی میلادی اپل رشد فروش را به‌ دلیل عرضه‌ی آیپد‌ ایر و آیپد مینی رتینا شاهد خواهد بود. امپراطوری اندروید با در دست‌داشتن فاکتور قیمت به سرعت در حال گسترش حکمرانی خود است و اپل باید برای مقابله با این پیشروی، مشکلات موجود سر راه خود را از میان بردارد که از جمله‌ی آن می‌توان به محدودیت تولید به‌خاطر کمبود صفحات نمایش رتینا اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات