آیپدمینی 2 از نگاه منتقدان

یک‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
مطالعه 4 دقیقه
کارشناسان رسانه‌های معتبر دنیا در رابطه با آیپد مینی چه نظری دارند؟
تبلیغات

همواره با عرضه‌ی محصولات جدید به بازار، سایت‌ها و خبرگزاری‌های صاحب‌نظر، نقدها و بررسی‌هایی را در مورد محصول جدید منتشر می‌کنند که به کنکاش قابلیت‌ها، نقاط ضعف و قوت محصول جدید می‌پردازد. این نقدها نقش به‌سزایی در جهت دهی خرید کاربران دارند. آیپد مینی جدید نیز که به‌همراه صفحه‌ی نمایش رتینا  به بازار عرضه شده از این قاعده مستثنی نیست. محصول جدید اپل بررسی‌ها و نقدهایی را شاهد بوده است که در ادامه بصورت اجمالی برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بررسی زومیت آیپد مینی

با توجه به کمبود منابع سخت‌افزاری در مورد صفحات نمایش رتینا، گویا اپل با مشکلاتی   مواجه شده است که با منتشر شدن گزارشاتی از ایراد بعضی نمایشگرهای آیپد مینی ۲ این قضیه شدت گرفته است.

تمامی نقد و بررسی‌های موجود به نبود حس‌گر اثرانگشت و قیمت آیپد مینی در مقابل سایر رقبا اشاره کرده‌اند و می‌توان این دو فاکتور را تنها نکات منفی برشمرده از آیپد مینی اپل بدانیم که در بررسی‌ها به آن اشاره شده است. غیر از دو نکته‌ی اشاره شده، تقریبا قریب به اتفاق نقدها و بررسی‌های انجام شده  به برشمردن ویژگی‌های مثبت آن پرداخته‌اند.

در ادامه نگاهی به خلاصه‌ای از نقدهایی خواهیم کرد که در وب‌سایت‌های مطرح در حوزه‌ی فناوری در مورد آیپد مینی 2 منتشر شده است.

دیوید پیرس، The Verge

نسخه‌ی جدید آیپد‌مینی اپل، به‌معنای واقعی کلمه همه‌ی ویژگی‌های یک محصول اپلی را دارا است. چراکه دیگر محصولی با قطعات قدیمی نیست. این آیپد از آخرین پردازنده ی تولیدی اپل، یعنی A7 بهره می‌گیرد که در آیپدایر نیز مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین سایر ویژگی‌های آیپد‌مینی همانند حافظه‌ی ذخیره‌سازی و همچنین پورت‌های ارتباطی نیز دقیقا مشابه آیپد‌ایر است. همچنین مهم‌ترین فاکتور‌های اپلی نیز در آیپد‌مینی به‌درستی رعایت شده‌اند که عمرباتری بالا و همچنین صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشنی برابر با آیپدایر است. آیپد مینی با قیمتی برابر با 399 دلار برای نسخه‌ی 16 گیگابایتی، نمونه‌ی کوچکی از آیپدایر با قیمتی 100 دلار کمتر است.

سال پیش اپل سعی بر این داشت تا همگان را مجاب کند که تنها مشخصات سخت‌افزاری و ظاهر محصول نشان‌گر اپلی بودن محصولات و ازجمله آیپدمینی نیست. اما اپل با چرخشی 180 درجه، محصولی را ارائه داده است که نه‌تنها در مشخصات سخت‌افزاری، بلکه در تجربیات کاربری نیز دقیقا مشابه به آیپدایر است. همانند مک‌بوک‌پرو و مک‌بوک ایر، اپل بهترین محصولات را ارائه می‌دهد که آیپدایر و آیپدمینی نیز دو نمونه از محصولات برتر اپل هستند.

اسکات استین، CNET

اگر شما نیز یکی از علاقه‌مندان به اخبار فناوری باشید، به این واقعیت اذعان دارید که صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشن بالا یکی از بزرگترین تغییرات در آیپدمینی جدید است. نقطه‌ی قابل ذکر در این مورد برابری رزولوشن تصویر آیپدمینی با آیپدایر است و این بدین معنی‌است که علارغم صفحه‌ی نمایش کوچک در آیپد مینی، رزولوشن آن با آیپدایر برابری می‌کند.

این تغییر زمانی محسوس است که آیپدمینی را با سایر تبلت‌های موجود در بازار مقایسه کنیم. همانطور که می‌دانید بالاترین رزولوشن‌های تصویر در میان تبلت‌های 7 اینچ در بهترین حالت 1920 در 1200 است که تراکم پیکسلی 323ppi را به ارمغان آورده است در حالی که آیپدمینی 2 با رزولوشن 2048 در 1536 تراکم پیکسلی 326ppi را در اختیار کاربران قرار داده است که در مقایسه با رقبا، تراکم پیکسلی قدری بالاتر را ارائه می‌دهد، هرچند صفحه‌ی نمایش آیپدمینی در حدود 0.9 اینچ از رقبای اندرویدی خود بزرگ‌تر است. آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا 7.9 اینچ است که از نسبت تصویر 4 به 3 بهره می‌برد در حالی که برای مثال نکسوس 7 و کیندل‌فایر آمازون۷ اندازه‌‌ای برابر با ۷ اینچ داشته و از نسبت تصویر واید استفاده می‌کند.

ساشا سگان، PCMag

آیپد مینی از پردازنده‌ A7 با فرکانس 1.3 گیگاهرتزی بهره می‌برد، که در آیفون 5S نیز با همین مشخصات استفاده شده است و کمی از پردازنده ی آیپدایر با فرکانس 1.4 گیگاهرتز کندتر است. پردازنده‌ی آیپدمینی در بنچمارک‌های انجام شده کمی کندتر از پردازنده‌ی آیپدایر عمل کرده است که نتایج Geekbench و Sunspider گواهی بر این مدعا است. اما برای بنچمارک‌های انجام شده در زمینه‌ی مرورگر با استفاده از Browsermark و در زمینه‌ی قدرت گرافیکی نیز با استفاده از GFXBench آیپدمینی با آیپدایر برابری می‌کند. هردو تبلت اپل، عملکرد بهتری را نسبت به نکسوس 7 ارائه می‌کنند. اما از سویی دیگر کیندل‌فایر HDX آمازون، آیپد را از نظر گرافیکی و تست‌های پردازنده پشت سر گذاشته است، اما بازهم آیپد در بنچمارک مرورگر  حرف اول را می‌زند.

هر دو نسخه از تبلت‌های جدید اپل نسبت به نسل‌های پیشین سریع‌تر شده‌اند. بسیاری از بازی‌هایی که براساس شتاب‌سنج کار می‌کنند، بسیار روان‌تر و دلچسب‌تر از پیش اجرا شده و لذت بیشتری را به کاربران منتقل می‌کنند که سایز آیپدمینی نیز نقش غیرقابل انکاری در این موضوع دارد. همچنین اپلیکیشن‌های iPhoto و iMovie نیز عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

مارک اسپونائر، لپ‌تاپ

استفاده از صفحه‌ی نمایش رتینا با رزولوشن بالا برای آیپدمینی در مقایسه با رقبای اندرویدی یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. می‌توان با 100 دلار کمتر نسبت به آیپدایر، از همان پردازنده A7 و صفحه‌ی نمایش با رزولوشنی برابر،همانند آنچه که برای آیپدایر به‌کار برده شده است، در آیپدمینی نیز بهره برد. اما برخی استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند که از‌این‌رو آیپدایر را ترجیح می‌دهند. اما آیپدمینی در قبال مبلغ پرداخت شده، امکانات بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد.

اما با قیمت 399 دلاری آیپدمینی که برای ارزان‌ترین نمونه‌ی آن تعیین شده است، می‌توان یک کیندل‌فایر7 HDX با 229 دلار یا کیندل‌فایر HD را با 139 دلار خریداری کرد که مبلغ باقی‌مانده را نیز می‌توان برای خرید بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و فیلم هزینه کرد. اما چیزی که ما را مجاب به خرید آیپدمینی می‌کند، وجود اپلیکیشن‌های متنوع، صفحه ی نمایش بزرگ‌تر با وضوح تصویر بالاتر و همچنین طراحی زیبا به‌همراه عمر باتری بالاتر است.در نتیجه می‌توان آیپدمینی را بهترین مینی تبلت موجود در بازار عنوان کرد.

کریستین بونینگتن، Wired

آیپد مینی 2 محصولی است که همگان انتظار آن را از اپل دارند. ظاهر زیبا، صفحه‌ی نمایش با رزولوشن بالا و کارکرد عالی، ویژگی‌های محصولات تولید شده توسط اپل است. این محصولی است که باید سال گذشته به بازار عرضه می‌شد، اما شاید عرضه‌ی دیرهنگام آن منجر به بهره‌گیری از چنین امکانات خوبی شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا آیپدمینی 2 به‌واقع یک محصول بی‌نظیر در میان تبلت‌های 7 اینچی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات