تبلت Kindle Fire HDX آمازون در آزمایش‌های صفحه نمایش، رقبای خود iPad Air و Nexus 10 را مغلوب کرد

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
وب سایت تخصصی DisplayMate اخیرا، آزمایشات گسترده خود را بر روی صفحه نمایش چند تبلت از جمله Kindle Fire HDX، iPad Air و Nexus 10 انجام داده و آن‌ها را در زمینه‌های مختلف، ارزیابی نموده است. جالب اینجاست که به اعتقاد دیسپلی‌میت، نه تنها صفحه نمایش تبلت آمازون بهتر از iPad Air و نکسوس 10 است بلکه بهترین صفحه نمایشی است که این وب سایت تا به حال بررسی نموده است.
تبلیغات

همانطور که کمی پیش در زومیت خواندید، صفحه نمایش آیپدهای جدید از نوع IGZO LCD است که نسبت به نسل‌های قبلی آیپد از نظر شدت روشنایی، دقت نمایش رنگ‌ها، کنتراست تصویر و از همه مهمتر مصرف انرژی به مراتب بهبود یافته‌اند. اما این در حالی است که صفحه نمایش تبلت Kindle Fire HDX آمازون در تمام شرایط از جمله زاویه دید، کنتراست تصویر، انعطاس نور، شدت روشنایی و دقت نمایش صحیح رنگ‌ها، iPad Air را مغلوب کرده است.

دیسپلی میت، بهترین امتیاز را به صفحه نمایش Fire HDX داده است. این صفحه نمایش دارای شدت روشنایی تصویر 527 نیت است؛ این در حالی است که حداکثر شدت روشنایی صفحه نمایش iPad Air برابر 449 نیت اندازه گیری شده است.

جالب است بدانید که صفحه نمایش تبلت 8.9 اینچی آمازون از نوع LTPS LCD است که پیش از این در آیفون نیز بکار گرفته شده بود. LTPS مخفف Low Temperature Poly-Silicon بوده و یکی از بهینه‌ترین صفحه نمایش‌های حال حاضر دنیا به شمار می‌رود. این صفحه نمایش پیش از این در ابعاد کوچک و مناسب تلفن‌های هوشمند تولید می‌شد، اما حالا با پیشرفت تکنولوژی امکان تولید آن در ابعاد بزرگ‌تر نیز میسر شده است. در حال حاضر شاخص‌ترین تبلتی که به این نوع نمایشگر مجهز شده، Kindle Fire HDX آمازون است.

در زمینه دقت نمایش رنگ‌ها هر دو صفحه نمایش تبلت‌های iPad Air و Fire HDX خوب عمل کرده‌اند به ترتیب 105 و 108 درصد از بازه استاندارد SRGB/Rec.709 را پوشش داده‌اند. این در حالی است که صفحه نمایش نکسوس 10 توانسته 58 درصد از طیف رنگی استاندارد مذکور را پوشش دهد.

نکته جالب توجه دیگر در این مقایسه آن است که با وجود اینکه صفحه نمایش IGZO بکار رفته در آیپد ایر نسبت به آیپد نسل چهارم نزدیک به 57 درصد مصرف کمتری دارد، اما صفحه نمایش LTPS کیندل فایر HDX نسبت به iPad Air نزدیک به 30 درصد بهینه‌تر مصرف می‌کند. این بدین معناست که فناوری LTPS نسبت به IGZO مصرف کمتری دارد.

dm

DisplayMate در نهایت امتیاز کلی iPad Air را –A، امتیاز نکسوس 10 را B و امتیاز Fire HDX را A داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات