بروزرسانی میان‌افزار، مصرف انرژی سرفیس پرو 2 را بهینه‌تر می‌کند

شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از گذشت مدت کوتاهی از عرضه‌ی رسمی سرفیس‌پرو 2 مایکروسافت، ردموندی‌ها با انتشار یک بروزرسانی، میزان انرژی مصرف شده توسط WiFi این تبلت را کاهش دادند. پس از ارائه‌ی این بروزرسانی و انجام بنچمارک قبل و پس از اعمال بروزرسانی، نتایج خارق‌العاده‌ای در مصرف باتری به‌دست آمد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نتایج حاصل از اعمال این بروزرسانی را به تفصیل بررسی کنیم.
تبلیغات

هر دو بنچمارک در شرایط مشابهی به انجام رسیده است، بطوریکه صفحه ی نمایش برای 200 نیت کالیبره شده و حجم کاری ثابتی با تبلت انجام می‌شد. سریع بودن یک سیستم به معنی انجام سریع وظایف محول شده برای داشتن زمان بیکاری بیشتر نیست.

بنچمارک مربوط به استفاده از اینترنت شامل بارگزاری کردن صفحات وب است که در آن، صفحات مشخص شده در یک چرخه‌ی تکراری تا زمان اتمام باتری، مکررا بارگزاری می‌شوند.

SurfacePro2Bench1

سرفیس پرو 2 در بنچمارک انجام شده که نتایج آن را می‌توانید در قالب تصویر فوق ملاحظه کنید، بسیار بهتر از سرفیس 2 عمل کرده است. مایکروسافت هدف خود را عبور از 8 ساعت باتری‌دهی اعلام کرده بود که با اعمال بروزرسانی ارائه شده، شاهد افزایش 25 درصدی باتری دهی در سرفیس پرو 2 هستیم.

بنچمارک مخصوص در حالت پخش مداوم ویدئو در حالتی انجام شده است که WiFi روشن بوده و اتصال با یک شبکه برقرار بوده است. این بنچمارک با پخش یک ویدئو با کیفیت 720p 4Mbps مربوط به آخرین فیلم هری‌پاتر انجام شده که تا زمان خاموش شدن تبلت، ادامه داشته است.

SurfacePro2Bench2

انرژی مصرف شده توسط پردازنده‌ی هسول آنچنان که باید کارآمد نیست. بر اساس شایعات، این ضعف در سری Broawell‌ اصلاح خواهد شد. اما می‌توان تاثیر بروزرسانی انجام شده را موثر توصیف کرد، چراکه موجب افزایش 16 درصدی زمان باتری‌دهی شده است.

بروزرسانی نرم‌افزاری انجام شده، درایور پردازنده‌ی گرافیکی سرفیس پرو 2 را به نسخه‌ی اولیه آن بازگزدانده است که مشکلات مربوط به روشن شدن صفحه در زمان wake up را حل کرده است. برخلاف نسخه‌ی پرو تبلت مایکروسافت، بروزرسانی نرم‌افزاری برای سرفیس 2 ارائه نشده است.

در مقایسه با مک‌بوک ایر 2013 اپل، سرفیس‌پرو 2 مایکروسافت قابلیت ارائه باتری‌دهی به میزان محصول اپل را ندارد. مایکروسافت برای توجیه اختلاف در مقام پاسخ‌گویی برآمده و عواملی را برای افزایش مصرف انرژی برشمرده که از جمله‌ی آن می‌توان به بهره‌گیری از حس‌گرهای مختلف در سرفیس پرو 2، دارا بودن رزولوشن بیشتر نسبت به مک‌بوک ایر و همچنین استفاده از Active digitizer و Capacitive Touch اشاره کرد که مصرف انرژی در سرفیس پرو 2 را بالا برده‌اند. هرچند برخی از ویژگی‌های غیربهینه در ویندوز همچون Windows Notebooks مصرف انرژی را افزایش داده‌اند.

SurfacePro2Bench3

در این بین می‌توان Vaio Pro 13 سونی را یک استثنا در میان ابزارهای ویندوزی از حیث باتری عنوان کرد، چراکه در شرایط کاری عادی محصول سونی با مک‌بوک ایر 2013 برابری می‌کند. اما بازهم محصول اپل بهترین کارایی را در زمینه‌ی باتری‌دهی دارد، چراکه در حال انجام پردازش‌های سنگین نیز مک‌بوک کارکرد بالایی دارد در حالی که سونی دچار لغزش می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات