جمع‌بندی بررسی های آیپد ایر (iPad Air): سبک و باریک با طول عمر باتری بالا و بازده خیره کننده

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
مطالعه 5 دقیقه
رسانه‌ها در رابطه با آیپد ایر چه نظری دارند؟
تبلیغات

اپل هفته گذشته در کنفرانس اختصاصی خود از آیپدهای جدید این شرکت رونمایی کرد و برای اولین بار تغییرات اساسی را در آیپد 9.7 اینچی خود اعمال کرد. این تبلت که حالا با نام جدید iPad Air  شناخته می‌شود، نسبت به نسخه‌های قبلی سبک‌تر، باریک‌تر و از همه مهم‌تر قوی‌تر شده است. در ادامه نگاهی به بررسی‌های انجام شده از این محصول در وب سایت‌های معتبر فناوری خواهیم داشت.

اپل در iPad Air از همان پردازنده قدرتمند 64 بیتی A7 استفاده کرده است. پردازنده کم مصرف و بهینه A7، اپل را قادر ساخته تا با حفظ طول عمر باتری، ظرفیت و ابعاد آن را کوچک‌تر کند تا متقابلا ضخامت و وزن دستگاه نیز کاهش یابد. آیپد ایر حالا تنها 7.5 میلی‌متر ضخامت دارد که نسبت به ضخامت 9.4 میلی‌متری آیپدهای قبلی بسیار محسوس به نظر می‌رسد.

عموما وب‌سایت‌هایی که بررسی‌ iPad Air را انجام داده‌اند، نگاه مثبتی به این محصول داشته‌ و همگی از طول عمر باتری بالا، قدرت و بازده عالی پردازنده دستگاه و همچنین ظاهر و زیبایی محصول تعریف کرده‌اند.

انگجت

ipad air 01

آیپد ایر بهترین آیپدی است که تا به امروز بررسی کرده‌ایم، این تبلت همچنین راحت‌ترین تبلت 10 اینچی بازار است و به خوبی در دست جای می‌گیرد. همه تولیدکنندگان سخت افزار قادر به تولید تبلتی به این باریکی و سبکی و در عین حال کارآمدی با حفظ کیفیت ساخت نیستند. انگجت از افزایش قدرت و بازده در کنار طول عمر باتری بالاتر به عنوان دو فاکتور مهم و ارزشمند در آیپد ایر یاد می‌کند. به اعتقاد این وب‌سایت تغییرات انجام شده در آیپد ایر به مراتب ارزشمندتر از تغییرات انجام شده در دو نسل قبلی آیپد است و به همین دلیل کاربران دلایل بهتری را برای خرید این محصول به عنوان تبلت جدید خود یا بروز رسانی تبلت قبلی دارند. انگجت نکات مثبت iPad Air را استفاده از پردازنده قدرتمند و سریع A7، وزن سبک و ضخامت کم، طول عمر باتری بالا و پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE بر می‌شمارد و عدم وجود سنسور اثر انگشت خوان و صفحه نمایش رتینا که حالا دیگر بهترین صفحه نمایش دنیای موبایل نیست را جزو نقاط ضعف این محصول عنوان کرده است.

سی‌نت

ipad air 02

اگر از تغییرات کم اعمال شده در نسل‌های اخیر آیپد دل‌خور هستید، حالا زمان آن رسیده که نظرتان تغییر کند. آیپد ایر محصولی است که ارزش هیجان زده شدن را دارد. هرچند این محصول قابلیت جدیدی را به تبلت اضافه نکرده و متاسفانه فاقد سنسور TouchID است، اما قدرت و بازده آن به خوبی افزایش یافته و طول عمر باتری آن نیز بهبود یافته است. این تبلت حالا از طراحی جدید و زیباتری برخوردار است و نسبت به قبل باریک‌تر و سبک‌تر شده است. سی‌نت نکات مثبت iPad Air را بازده و طول عمر باتری بالا، طراحی باریک، زیبا و جذاب، بهبود در دوربین جلو برای مکالمه تصویری، و صفحه نمایش رتینا بیان نموده و نکات منفی این محصول را در عدم وجود سنسور TouchID و قیمت بالای 499 دلار برای حافظه 16 گیگابایت، دانسته است.

تک‌کرانچ

ipad air 03

آیپد مینی طی یک سال اخیر، تبلت اصلی من بوده است، حالا که آیپد ایر را با صفحه نمایش 9.7 اینچ در دست گرفته‌ام حس متفاوتی دارم. در آیپد دسترسی به محتوای غنی شامل ویدیو، کتاب، کومیک و غیره میسر است. وب گردی در ایر تجربه‌ای متفاوت و جذاب را ارائه می‌کند و از این رو به خوبی می‌توان درک کرد که چرا بسیاری از کاربران از آیپد به عنوان جایگزین PC استفاده می‌کنند. تک‌کرانچ نکات مثبت iPad Air را در باریکی و سبکی و تغییرات اساسی مثبت در آن و همچنین طول عمر باتری بسیار بالا می‌داند و نکته منفی آن را مشکل انتخاب کاربران بین Air و Mini بیان می‌کند چرا که  آیپد مینی نیز به صفحه نمایش رتینا و پردازنده A7 مجهز شده است. به اعتقاد تک‌کرانچ کاربران از آیپدمینی رتینا استقبال بیشتری در مقایسه با Air خواهند داشت.

وال‌استریت‌ژورنال

ipad air 04

بازده باتری iPad Air رسما مرا شگفت زده کرد. من برای تست باتری، خاموش شدن خودکار صفحه نمایش و دیگر قابلیت‌های کاهش دهنده مصرف انرژی را غیرفعال کردم و ترکیبی از پخش ویدیو، چک کردن ایمیل از طریق وای-فای و غیره را انجام دادم و آیپد نزدیک 12 تا 13 ساعت دوام آورد. این نشان دهنده مصرف بهینه پردازنده کارآمد A7 اپل است که حتی بهتر از 20% ای که اپل اعلام کرده بود، عمل می‌کند. در نهایت نیز وال‌استریت‌ژورنال می‌نویسد اگر توان خرید آن را دارید ما iPad Air را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

انندتک

ipad air 05

انندتک که یک وب سایت تخصصی سخت افزار به شمار می‌رود، هنوز در حال بررسی معماری خاص اپل در سیستم-روی-یک-چیپ A7 است. این پردازنده 64 بیتی دارای 1 مگابایت حافظه سطح دوم کش و 3 مگابایت حافظه سطح سوم کش است و تنها از دو هسته 1.4 گیگاهرتز بهره می‌برد. جالب اینجاست که فرکانس A7 بکار رفته در آیپد ایر 0.1 گیگاهرتز بیشتر از A7 آیفون 5s با فرکانس 1.3 گیگاهرتز است و همین عامل باعث شده تا حدود 8 درصد بازده ایر بهتر از آیفون 5s باشد. اما این همه ماجرا نیست براساس بررسی‌هایی که انندتک روی پردازنده A7 انجام داده، متوجه شده که این پردازنده قادر به نگه داری دستورات بیشتری (حدود 20 درصد بیشتر) نسبت به A7 آیفون 5s است. دلیل این اختلاف دقیقا مشخص نیست، شاید به دلیل استفاده از فرم‌ور جدیدتره باشد. انندتک در انتها، از آیپد ایر به عنوان بزرگ‌ترین ارتقاء در بین آیپدهای 9.7 اینچی یاد می‌کند و آن را ابزاری قابل‌حمل‌تر، سریع‌تر و سبک‌تر از قبل معرفی می‌کند. هرچند با آیپد ایر نمی‌توان کاری بیشتر از آنچه در آیپدهای قبلی قادر به انجام آن بودیم، انجام دهیم، اما این تبلت بدون شک بهترین آیپد حال حاضر است.

نظر شما در باره Air چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات