اپل برای تولید آیپد 12 اینچی از کوانتا کمک می‌گیرد

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اخبار منتشر شده توسط United Daily News، اپل در حال طراحی و تولید آیپد با اندازه‌ی بزرگتر است و در این‌راستا با Quanta Computer همکاری می‌کند. UDN سابقه‌ی خبررسانی و افشای اخبار در مورد اپل را ندارد، اما یکی از مهمترین روزنامه‌های معتبر در تایوان است.
تبلیغات

پیش از این وال استریت ژورنال نیز گزارش کرده بود، اپل در حال طراحی و تولید یک آیپد بزرگ حدود 12 اینچی است.

این خبر حکایت از تولید آیپدی با صفحه‌ی نمایش 12 اینچی دارد، در حالی که شایعات اخیر حاوی مطالبی مبنی بر تولید آیپد 13 اینچی بودند. این شایعات در آغاز سال جاری میلادی در محافل حوز‌ه‌ی IT مطرح شدند، اما در تیر ماه، با انتشار اخباری مبنی بر آزمایش یک آیپد بزرگ توسط اپل، به اوج خود رسیدند. بر اساس اخبار رسیده، اولین نمونه‌ی آزمایش شده، یک آیپد 13 اینچی بوده است.

هنوز مشخص نیست که آیا این آیپد جدید با قابلیت‌های متفاوت به بازار عرضه خواهد شد یا فقط اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش آن افزایش یافته است. مطمئنا با عرضه‌ی آیپدی با صفحه‌ی نمایش بزرگتر، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هایی را برای اجرا در این صفحه بزرگ آماده خواهند کرد. هنوز زمان عرضه‌ی آیپد 12 اینچی مشخص نشده، اما شایعات حکایت ادامه‌ی این آزمایش‌ها تا 6 ماه آینده دارند، در اینصورت، این محصول در سال‌های آتی به بازار عرضه خواهند شد.

اخیرا تیم‌کوک اظهار داشت، سال 2014 سال عرضه‌ی محصولاتی بزرگ برای اپل است، در نتیجه احتمال دارد تا آیپد بزرگ بخشی از برنامه اپل برای سال آینده باشد. حتی بسیاری بر این باورند که اپل سال آینده سایز صفحه نمایش آیفون را نیز به حدود 4.8 اینچ افزایش خواهد داد.

همچنین این شایعات از منظر دیگری نیز بسیار جالب توجه هستند، چرا که حکایت از همکاری اپل با Quanta Computer برای تولید آیپد بزرگ دارند؛ و این در حالی است که  اپل محصولات پیشین خود را با همکاری Foxconn و Pegatron تولید کرده بود. شاید سیاست پیش گرفته شده از سوی اپل، موجب تقویت چرخه‌ی تولیدات در محصولات این شرکت شود، بطوریکه با ورود محصولات جدید، نیازی به محدود کردن سایر تولیدات برای ایجاد ظرفیت تولید بیشتر نباشد. اپل پیش از این نیز محصولات دیگری را نیز همچون iMac و MacBook Pro با همکاری Quanta تولید کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات